Contradictia apare in cazul milenialilor si tinerilor profesionisti care, desi sunt cei care vor experimenta cel mai mult efectele incalzirii globale, nu sunt la fel de interesati de reciclare. Acestia cad prada perceptiei gresite ca pericolul este unul indepartat. Astfel, se pot justifica rezultatele studiului din care reiese implicarea mai redusa a tinerilor, in comparatie cu cea a varstnicilor, in colectarea selectiva.” (Marius Luican, CEO Reveal Marketing Research)
Romanii se arata dornici sa recicleze (74%), dupa cum arata un studiu derulat recent de catre Reveal Marketing Research. Multora le lipsesc, insa, mijloace adecvate pentru a face asta (35%). Pretentiile romanilor din partea brandurilor incep si ele sa creasca, 43% nu se multumesc doar cu promisiuni si incurajari si isi schimba alegerea la nivel de produs, preferandu-le pe cele din materiale reciclate.
Absenta centrelor de depozitare sau a spatiilor speciale din apropierea locuintei reprezinta cel mai mare obstacol ce ii impiedica pe romani sa colecteze selectiv deseurile (24%).