Luni, 15 Decembrie 2025
RO EN

CONCORDIA: Recomandari pentru initiativele cuprinse in pachetul legislativ Fit for 55

Mediul de afaceri sustine tranzitia verde si considera ca directia stabilita de pachetul legislativ "Fit for 55", o serie de treisprezece propuneri, fie noi, fie revizuiri ale unor acte deja in vigoare, este cea corecta, dar considera ca exista o serie de puncte nevralgice ce necesita revizuite. Principii precum protejarea si cresterea competitivitatii industriei europene, promovarea si facilitarea adoptiei unor solutii mai curate, neutralitatea tehnologica, asigurarea coerentei intre diversele acte legislative, evitarea dublei reglementari si reducerea impactului asupra consumatorului reprezinta liniile directoare pe care pachetul "Fit for 55" trebuie sa le urmareasca, arata o analiza a Confederatiei Patronale Concordia.
Pentru a asigura tranzitia de succes catre o mobilitate neutra din punct de vedere climatic, bazata pe un echilibru intre o viziune realista asupra conditiilor din statele membre si idealismul atingerii unui viitor net-zero, Concordia a formulat o serie de recomandari pentru fiecare dintre initiativele cuprinse in pachetul "Fit for 55" care au un impact asupra sectorului transporturilor.
"O arie larga de sectoare economice sunt direct sau indirect vizate de prevederile propunerilor inaintate de catre Comisie, iar sectorul transporturilor ocupa un loc central, alaturi de cel al constructiilor", spun reprezentantii Concordia.
Printre propunerile si recomandarile organizatiei patronale se afla:
• asigurarea conformitatii obligatorii a mecanismului de ajustare a carbonului la frontiera cu normele si principiile Organizatiei Mondiale a Comertului, pentru a evita eventuale represalii din partea tarilor terte;
• clarificarea prompta si concreta a modului in care vor fi tratate importurile de energie, fie ca bun, fie ca un serviciu, din cauza modului ambivalent in care intra sub incidenta regulilor comertului international;
• crearea unui coridor de monitorizare a preturilor, care sa previna cresteri nesustenabile de preturi materii prime/ semifabricate la producatori si de preturi la produsele finite livrate clientilor finali;
• este necesar ca obiectivele stipulate sa fie mult mai ambitioase in ceea ce priveste infrastructura publica pentru vehicule de pasageri (PC) si utilitare usoare (LCV) - asigurarea unei retele de circa 7 milioane de puncte de incarcare in 2030. Nivelul obiectivelor trebuie sa fie in concordanta cu reglementarile foarte stricte impuse in propunerea de Regulament privind emisiile de CO2;
• cresterea ambitiei in privinta EU ETS trebuie sa fie coroborata cu o protectie suficienta impotriva relocarii emisiilor de carbon pentru costurile legate de emisiile directe si indirecte;
• este necesar ca reforma ETS sa genereze o sustinere suplimentara pentru investitii in tehnologii inovatoare care vor contribui la decarbonizarea economiei europene. Veniturile generate din noile sectoare (transporturi si constructii) trebuie sa fie reinvestite in solutii cu emisii reduse de carbon;
• gazul natural cu rol de combustibil de tranzitie ar trebui sa joace un rol important si in contextul Fondului de Modernizare (MF), din al carui domeniu de aplicare au fost eliminate prin noua propunere. Investitiile in productia de gaze naturale si gaze cu emisii scazute de carbon, unele dintre cele mai rentabile solutii pentru decarbonizare, precum si in adaptarile tehnice treptate ale infrastructurii de gaze a UE la utilizarea hidrogenului si a altor gaze cu emisii scazute de carbon, contribuie in mod semnificativ la neutralitatea climatica, utilizand in acelasi timp infrastructura existenta intr-un mod mai rentabil. UE ar trebui sa mentina o abordare neutra din punct de vedere tehnologic atunci cand vine vorba de finantarea MF.
Pentru a consulta documentul integral cu propunerile si amendamentele Concordia, click aici!

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:37 | nZEB la 5 ani: standarde ambitioase, implementare greoaie si lipsa de control
09 Dec 06:32 | AAECR: Romania, in tranzitie lenta spre cladiri nZEB - intre ambitie si realitate
08 Dec 11:48 | Sectorul 6, un exemplu de succes in privinta decarbonizarii cladirilor publice
08 Dec 06:13 | Romania are nevoie de circa 20 mld. euro pentru a nu rata tintele de eficientizare
05 Dec 06:13 | BUILDGREEN: Ponderea cladirilor certificate a trecut de 25% in intervalul 2022-2024
04 Dec 11:37 | Analiza MET: La ce ar trebui sa se astepte pietele de energie in aceasta iarna?
03 Dec 14:42 | ENGIE si Habitat for Humanity incheie proiectul SOS Satele Copiilor, comunitate verde
26 Noi 12:07 | VEKA: Provocarea actuala, asigurarea confortului cu amprenta redusa asupra mediului
04 Noi 11:13 | Globalworth isi reinnoieste certificarea Access4you® pentru portofoliul local
30 Oct 14:02 | Fundatia Tiriac sprijina Habitat in reconstructia locuintelor afectate de inundatii
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA