Duminică, 23 Februarie 2025
RO EN

CONCORDIA: Recomandari pentru initiativele cuprinse in pachetul legislativ Fit for 55

Mediul de afaceri sustine tranzitia verde si considera ca directia stabilita de pachetul legislativ "Fit for 55", o serie de treisprezece propuneri, fie noi, fie revizuiri ale unor acte deja in vigoare, este cea corecta, dar considera ca exista o serie de puncte nevralgice ce necesita revizuite. Principii precum protejarea si cresterea competitivitatii industriei europene, promovarea si facilitarea adoptiei unor solutii mai curate, neutralitatea tehnologica, asigurarea coerentei intre diversele acte legislative, evitarea dublei reglementari si reducerea impactului asupra consumatorului reprezinta liniile directoare pe care pachetul "Fit for 55" trebuie sa le urmareasca, arata o analiza a Confederatiei Patronale Concordia.
Pentru a asigura tranzitia de succes catre o mobilitate neutra din punct de vedere climatic, bazata pe un echilibru intre o viziune realista asupra conditiilor din statele membre si idealismul atingerii unui viitor net-zero, Concordia a formulat o serie de recomandari pentru fiecare dintre initiativele cuprinse in pachetul "Fit for 55" care au un impact asupra sectorului transporturilor.
"O arie larga de sectoare economice sunt direct sau indirect vizate de prevederile propunerilor inaintate de catre Comisie, iar sectorul transporturilor ocupa un loc central, alaturi de cel al constructiilor", spun reprezentantii Concordia.
Printre propunerile si recomandarile organizatiei patronale se afla:
• asigurarea conformitatii obligatorii a mecanismului de ajustare a carbonului la frontiera cu normele si principiile Organizatiei Mondiale a Comertului, pentru a evita eventuale represalii din partea tarilor terte;
• clarificarea prompta si concreta a modului in care vor fi tratate importurile de energie, fie ca bun, fie ca un serviciu, din cauza modului ambivalent in care intra sub incidenta regulilor comertului international;
• crearea unui coridor de monitorizare a preturilor, care sa previna cresteri nesustenabile de preturi materii prime/ semifabricate la producatori si de preturi la produsele finite livrate clientilor finali;
• este necesar ca obiectivele stipulate sa fie mult mai ambitioase in ceea ce priveste infrastructura publica pentru vehicule de pasageri (PC) si utilitare usoare (LCV) - asigurarea unei retele de circa 7 milioane de puncte de incarcare in 2030. Nivelul obiectivelor trebuie sa fie in concordanta cu reglementarile foarte stricte impuse in propunerea de Regulament privind emisiile de CO2;
• cresterea ambitiei in privinta EU ETS trebuie sa fie coroborata cu o protectie suficienta impotriva relocarii emisiilor de carbon pentru costurile legate de emisiile directe si indirecte;
• este necesar ca reforma ETS sa genereze o sustinere suplimentara pentru investitii in tehnologii inovatoare care vor contribui la decarbonizarea economiei europene. Veniturile generate din noile sectoare (transporturi si constructii) trebuie sa fie reinvestite in solutii cu emisii reduse de carbon;
• gazul natural cu rol de combustibil de tranzitie ar trebui sa joace un rol important si in contextul Fondului de Modernizare (MF), din al carui domeniu de aplicare au fost eliminate prin noua propunere. Investitiile in productia de gaze naturale si gaze cu emisii scazute de carbon, unele dintre cele mai rentabile solutii pentru decarbonizare, precum si in adaptarile tehnice treptate ale infrastructurii de gaze a UE la utilizarea hidrogenului si a altor gaze cu emisii scazute de carbon, contribuie in mod semnificativ la neutralitatea climatica, utilizand in acelasi timp infrastructura existenta intr-un mod mai rentabil. UE ar trebui sa mentina o abordare neutra din punct de vedere tehnologic atunci cand vine vorba de finantarea MF.
Pentru a consulta documentul integral cu propunerile si amendamentele Concordia, click aici!

Din aceeasi categorie

06 Feb 13:31 | Buildgreen: Aderarea la Schengen aduce Romaniei economii anuale de 53 mil. euro
29 Ian 11:18 | Romania Eficienta: Spitalele, scolile si blocurile trebuie prioritar eficientizate energetic
22 Ian 15:48 | Roboti de mare precizie vor cantari particulele de praf din 3 metropole ale Romaniei
18 Dec 06:00 | BAU INDUSTRIE: Consumul de energie si protectia climei, obiective pentru constructii
17 Dec 12:02 | ABB colaboreaza cu World GBC pentru a promova cladiri durabile si eficiente in Europa
17 Dec 06:00 | De la constructii de succes la bucuria de a darui: Leviatan Group, alaturi de HOSPICE
16 Dec 13:31 | AKTOR: Mos Craciun pentru 300 de copii de la spitalele Gr. Alexandrescu si Gomoiu
12 Dec 13:07 | TotalEnergies Marketing sprijina educatia pentru protectia animalelor si a mediului
11 Dec 11:49 | Ariston s-a alaturat proiectului HFHR Hope Build si a donat 8 sisteme HVAC hibride
05 Dec 06:45 | ANALIZA: NZEB - primul pas catre noua era a cladirilor independente energetic
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA