Sâmbătă, 06 Decembrie 2025
RO EN

HORNBACH: Digitalizarea retailului reprezinta noua provocare pentru retele DIY

Afacerile realizate de reteaua germana de bricolaj Hornbach in primele noua luni ale anului trecut (incheiate in noiembrie 2015) au crescut cu 4,5% fata de nivelul din aceeasi perioada a lui 2014, pana la 3 miliarde euro. Profitul operational din acelasi interval s-a contractat, insa, cu 9,8%, ajungand la 172,5 milioane de euro. Compania detine in Romania sase centre comerciale, dintre care trei sunt situate in Bucuresti (Berceni, Militari si Balotesti) si cate unul in Brasov, Timisoara si Sibiu. Divizia Hornbach Baumarkt, ce include si raportarile magazinelor din tara noastra, acumulat 2,79 miliarde euro (4,7%), din care vanzari de 1,59 miliarde euro au fost realizate in magazinele din Germania si diferenta de 1,19 miliarde euro (+8,2%), in centrele din celelalte tari europene unde grupul este prezent, inclusiv in Romania.
"Nu am reusit sa ne indeplinim obiectivele in ceea ce priveste castigurile din trimestrul al treilea al anului trecut (septembrie-noiembrie 2015). In Germania, atat vanzarile, cat si marjele au scazut sub asteptarile noastre. In lunile de toamna, am resimtit o oarecare reticenta din partea clientilor germani de a face achizitii, situatie la care competitorii au raspuns prin campanii bazate pe discount-uri. Aceasta situatie ne-a afectat marjele in special in luna noiembrie 2015", a declarat Albrecht Hornbach, presedintele grupului german. Totodata, marjele au mai fost influentate negativ, printre alti factori, de schimbarile la nivelul mixurilor de produse, determinate de cresterea cotei comertului online cu materiale de constructii si pentru gradinarit, dar si de efectele generate de schimbarile de pe piata europeana de bricolaj.
Mai mult, castigurile au fost afectate in intreaga perioada si de investitiile realizate de Hornbach in extinderea operatiunilor de vanzare de pe internet. "Digitalizarea retailului reprezinta cea mai mare provocare pentru sectorul de bricolaj. Cine nu va investi sume importante in tehnologie si infrastructura in aceasta zona va pierde in viitor. Acum este perioada oportuna sa investim, chiar daca marjele din trimestrul al treilea nu sunt favorabile. Suntem siguri ca aceasta abordare va fi castigatoare pe termen lung", a explicat Albrecht Hornbach.
In acest context, pentru anul fiscal 2015/2016, conducerea grupului german estimeaza mentinerea nivelului scazut al profitului si o crestere usoara a cifrei de afaceri.

Din aceeasi categorie

26 Noi 06:00 | SAINT-GOBAIN: Revenire pe piata europeana și vânzări de peste 11,5 miliarde euro
24 Noi 06:00 | COVESTRO: Evolutia confirmă eficiența măsurilor de reducere a costurilor din 2025
19 Noi 06:00 | BASF raporteaza vanzari de peste 4,3 miliarde euro si conservarea profitului
17 Noi 06:00 | ARMSTRONG: Crestere de doua cifre si revizuire pozitiva a estimarilor pentru 2025
14 Noi 06:00 | HOLCIM accelereaza tranzitia catre constructii sustenabile prin NextGen Growth 2030
11 Noi 14:55 | INSTALATIE de captare si stocare carbon la fabrica de ciment Holcim Campulung
11 Noi 06:00 | LINDAB: Consolidare strategica a diviziei de ventilatii, in trimestrul al treilea din 2025
06 Noi 06:38 | FORTEM: Productie record de BCA la Iernut si noi planuri de extindere si dezvoltare
05 Noi 11:54 | APMR si ASFOR: Parteneriat strategic pentru consolidarea lantului valoric al lemnului
05 Noi 06:00 | SSAB isi consolideaza performanta financiara in trimestrul al treilea din anul 2025
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA