„Exista o multitudine de elemente care pot cataloga un angajat ca fiind toxic sau dificil. Din perspectiva colegilor acesta poate fi, in general, unul caruia ii lipsesc cunostintele sau experienta necesara pentru a-si indeplini sarcinile sau unul care alege sa neglijeze regulamentele sau procedurile interne ale organizatiei. Din perspectiva angajatorului un salariat dificil este cel caruia ii trebuie mai mult timp pentru a intelege ce are de facut sau pentru a executa o sarcina. Cel mai simplu mod in care putem cuantifica pierderile cauzate firmei de conflictele dintre angajati sau dintre angajati si angajator este sa calculam costul unei ore de munca si timpul consumat in conflict. In Statele Unite, spre exemplu, angajatii pierd saptamanal aproape trei ore certandu-se, ceea ce produce pierderi de circa 360 de miliarde de dolari prin faptul ca sunt bani platiti de angajator pentru ore nelucrate de catre salariati.", spune Manuela Meleandra, fondatoarea companiei Lingua TranScript.
Costurile generate de astfel de conflicte unei organizatii se manifesta pe mai multe paliere, dar toate converg intr-o productivitate scazuta, timpi mai mari in luarea deciziilor sau luarea unor decizii gresite si chiar pierderea sau anularea unor proiecte. In urma unor conflicte la birou un sfert dintre angajati lipsesc de la munca sau intra in concedii medicale, iar 9% dintre ei au asistat la esecul unor proiecte din aceasta cauza.
In functie de numarul si nivelul de pregatire al angajatilor angrenati intr-un confict de munca, costurile produse in cadrul unei organizatii pot ajunge la zeci sau sute de mii de euro. Conform unor studii realizate de firma de consultanta in resurse umane ERE Media, costul inlocuirii angajatilor incepatori variaza intre 30% si 50% din salariul lor anual, in timp ce in cazul unor salariati cu nivel mediu de pregatire aceste costuri pot ajunge la 150% din salariul anual. Pentru personalul specializat aceste cheltuieli ajung la 400% din salariul anual.
In Romania cauzele principale ale conflictelor de munca sunt diferentele salariale, favoritismul angajatilor si lipsa recunoasterii muncii angajatilor, iar majoritatea acestor nemultumiri sunt intalnite in mediul privat. Salariul acordat nou-venitilor in firma este, in multe cazuri, considerat prea mare de catre angajatii mai vechi si care nu beneficiaza de majorari salariale.
In aceste conditii LinguaTranscript organizeaza o noua editie a Serilor Tematice Lingua Events, in cadrul careia se vor discuta solutii punctuale si eficiente, menite sa poata fi aplicate in orice companie pentru aplanarea sau prevenirea conflictelor de munca.