Luni, 24 Februarie 2025
RO EN

ITM: Controale la 51.580 de firme cu contracte de telemunca si lucru la domiciliu

In perioada 10-24 noiembrie 2020, Inspectoratele Teritoriale de Munca au desfasurat actiuni de control la toate categoriile de angajatori care au mai mult de 50 de salariati, indiferent de domeniul de activitate, in vederea constientizarii si determinarii acestora de a organiza programul de lucru astfel incat personalul sa fie impartit in grupe care sa inceapa, respectiv sa termine activitatea la o diferenta de cel putin o ora si de a implementa munca la domiciliu si telemunca, pentru reducerea riscului de contaminare cu coronavirus la locul de munca. In total, au fost realizate controale la un numar total de 3.235 de companii, cu 807.153 de angajati. Dintre acestia, 51.580 lucreaza in regim de telemunca/ munca la domiciliu, 425.095 de salariati au program de lucru individualizat, iar alti 10.897 beneficiaza de art.1 din OUG nr. 132/2020 - reducerea timpului de cu cel mult 50% din durata.
Totodata, in domeniul securitatii si sanatatii in munca (SSM) au fost controlati, la nivel national, 2.381 agenti economici cu mai mult de 50 de angajati, la care lucreaza 586.670 de salariati. In urma acestor controale, inspectorii de munca au constatat un numar de 2.054 de neconformitati fata de legislatia in vigoare. Astfel, pentru nerespectarea normelor de securitate si sanatate in munca, inspectorii au aplicat 1.915 sanctiuni contraventionale, din care 1.862 avertismente si 53 de amenzi in valoare de 236.000 de lei. Au fost sanctionati 1.141 angajatori, in domeniul SSM. Pentru remedierea deficientelor constatate, inspectorii de munca au dispus 2.634 de masuri cu termene fixe de raportare a modului de rezolvare.
Cele mai frecvente deficiente in domeniul securitatii si sanatatii in munca constatate la agentii economici au fost: instruirea necorespunzatoare a lucratorilor in domeniul SSM; neefectuarea controlului medical periodic de catre toti lucratorii; neasigurarea EIP specific sezonului rece si neinlocuirea celui degradat; existenta la locurile de munca a unor truse medicale incomplete; functionarea defectuoasa a sistemelor de ventilatie, climatizare si iluminare, neactualizare evaluare de risc si plan de prevenire si protectie; semnalizarea necorespunzatoare a cailor de acces si de circulatie etc.
In domeniul relatiilor de munca, actiunile de control s-au concretizat prin aplicarea de 550 de sanctiuni, din care 155 de amenzi si 395 de avertismente. Valoarea cumulata a amenzilor aplicate angajatorilor a ajuns la 1,34 milioane de lei, din care pentru munca nedeclarata au fost aplicate amenzi de 920.000 de lei, pentru 205 angajatori. De asemenea, au fost dispuse 2.821 de masuri de remediere, ca urmare a neconformitatilor depistate.
Potrivit datelor ITM, la finele lunii noiembrie 2020, la nivel national erau active, in total, peste 6,5 milioane de contracte de munca active, din care numarul de contracte individuale de munca cu clauze de telemunca a ajuns la 42.625, iar cel al contractelor de munca la domiciliu, la 34.205.

Din aceeasi categorie

19 Feb 06:00 | MANPOWER: Cifra de afaceri de 4,4 miliarde USD, intr-un context provocator
17 Feb 11:21 | Piata muncii: Generatia Z, impactul AI si schimbari majore pentru angajatori in 2025
07 Feb 09:41 | PWC: Ponderea firmelor care anticipeaza reduceri de personal in 2025, in crestere
30 Ian 12:29 | MMSS: 191 accidente pe santierele de cladiri consemnate in primele 9 luni din 2024
23 Ian 17:31 | PWC: Doar 10% din angajatori vor ajusta salariul brut dupa eliminarea facilitatilor
22 Ian 12:39 | SONDAJ: Patru din 10 angajati din Romania cheltuiesc 90% din veniturile lunare
16 Ian 13:04 | PWC: Majorarea salariului minim duce la cresteri ale altor metode de remunerare
16 Ian 12:01 | SAINT-GOBAIN: Certificare "Angajator de Top" pentru al 9-lea an consecutiv
09 Ian 12:41 | Piata muncii in 2024: Aproape 300.000 de locuri de munca noi si 11 milioane aplicari
20 Dec 11:27 | Beneficii salariale: un instrument strategic pentru optimizarea resurselor umane
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA