
Potrivit managerului Ursa Romania, piata constructiilor din tara noastra are nevoie de mai multa educatie in ceea ce priveste eficienta energetica a cladirilor, in contextul in care, in realitate, foarte putine lucrari de izolare se executa corect si cu materialele recomandate. "Din experienta noastra si din pacate pentru consumatorul final, constructorul alege deseori produse neconforme pentru izolarea peretilor sau a acoperisurilor, doar pe criteriul pretului. Am intalnit deseori antreprenori care raspund la intrebarea «ce izolatie folositi?» cu expresia «le pun 10 centimetri de vata galbena, sa vada clientu’ ca-i izolatie!». Desi toti furnizorii de vata minerala detin in portofoliu produse specifice pentru toate tipurile de aplicatii, din experienta si statisticile vanzarilor observam ca se foloseste acelasi tip de material de izolatie pentru orice aplicatie, respectiv «cea mai ieftina solutie existenta», ceea ce inseamna o izolare neconforma a peretilor si acoperisurilor si o lipsa totala de izolare fonica a pardoselilor", a explicat managerul Ursa Romania.
Din studiile de piata ale Ursa Romania reiese ca doar 1%-2% din beneficiarii finali sunt interesati de tipul de vata minerala achizitionata, care este grosimea optima a izolatiei si calitatea produsului folosit. "Pentru 150 mp de acoperis pretul mediu al unei izolatii cu vata de sticla de calitate premium, cu grosimea de 30 cm, este de circa 4.000 de lei, iar daca se foloseste un material de calitate medie, la aceeasi grosime, pentru aceeasi suprafata, pretul poate ajunge la aproximativ 3.000 de lei. Din pacate, greseala pe care o fac cei mai multi beneficiari este ca nu folosesc grosimea recomandata de minimum 30 cm la izolatiile acoperisurilor, dimensiunea cea mai des intalnita fiind de 15 cm sau chiar mai putin, diferenta de pret regasindu-se, in scurt timp, la facturile de incalzire", a mai spus Sorin Pana. O solutie optima pentru rezolvarea acestei probleme ar fi ca producatorii de acoperisuri sa promoveze sisteme complete de invelitori, care sa fie alcatuite din tabla si izolatie.
***
In Romania, Ursa este prezenta peste doua decenii, comercializand doua marci de vata minerala (Ursa Glasswool si Ursa Terra), fabricate in Slovenia. Compania locala a fost infiintata in anul 2003, in prezent avand un depozit la Oradea, de unde se realizeaza vanzari in toata tara si o retea de 30-40 de distribuitori la nivel national. In 2014, grupul Uralita (din care face parte Ursa) a raportat vanzari totale de 562 milioane de euro.