Holdingul Uralita (din Spania), producator multinational de materiale de constructie (sisteme de izolare, gips, tigle pentru acoperisuri si tevi), a inregistrat,
anul trecut, vanzari de
704,7 milioane de euro, in scadere cu
30% fata de
nivelul din 2008.
Conform raportului financiar al companiei,
situatia negativa a fost determinata de recesiunea pietei constructiilor si devalorizarea monedelor est-europene in raport cu euro. Cea mai semnificativa diminuare din intervalul analizat a fost raportata in Spania
(-40%), in timp ce afacerile de pe pietele
din Europa de Est si din Federatia Rusa au scazut cu
19%.
Un declin mai moderat s-a raportat pe pietele vest-europene. In ceea ce priveste diviziile de produse din portofoliul Uralita, vanzarile de materiale pentru izolatii s-au diminuat cu
21,5%,
pana la valoarea de 398,8 milioane de euro, insa
acest domeniu a fost cel mai profitabil din cadrul grupului, datorita faptului ca produsele sunt distribuite pe o arie geografica variata. Au existat, insa, diferente intre regiuni, astfel:
afacerile din Europa Occidentala au avut o performanta mai buna si, desi cu o usoara tendinta de scadere, nivelul
acestora s-a mentinut,
ca urmare a masurilor economice intreprinse de guvernele
diferitelor state din zona pentru stimularea activitatii din constructii si a legislatiei care incurajeaza promovarea utilizarii unor materiale izolatoare performante.
Veniturile din cadrul diviziei de gips au consemnat o scadere de 39,2% (la 140,1 milioane de euro), iar cele de tubulatura s-au depreciat cu 38,7% (pana la 111,8 milioane de euro). Vanzarile de tigle pentru acoperisuri s-au diminuat
cu 37,7% (la 53,1 milioane de euro), din cauza dependentei de constructiile rezidentiale.
Concernul Uralita desfasoara activitati si pe piata autohtona a constructiilor, prin subsidiara Ursa Romania,
comercializand materiale pentru izolatii. Informatii suplimentare, la
www.uralita.com