Luni, 09 Iunie 2025
RO EN

UNDEFASA: Scadere de 30% a livrarilor, in 2009


In conditiile in care anul 2009 a fost dificil pentru intreg domeniul constructiilor (si nu numai), segmentele de placi ceramice, adezivi si roci ornamentale au inregistrat diminuari insemnate ale vanzarilor. Potrivit reprezentantilor societatilor din domeniu, in 2009 piata de placi ceramice s-a redus, din punct de vedere valoric, cu aproximativ 30% si cu 40% ca volum. De asemenea, segmentul de adezivi pentru placi ceramice s-a comprimat simtitor fata de anii anteriori, respectiv cu o medie de aproximativ 30% ca valoare.

Radu Stefanescu, director general al Undefasa:
“Pe fondul crizei economice, ramura constructiilor a fost afectata semnificativ, mai ales in ceea ce priveste imobilele noi si investitiile in ansambluri rezidentiale si imobiliare. Implicit si livrarile de placi ceramice, ca principale materiale de finisaj, s-au diminuat semnificativ. Datorita numeroaselor proiecte anulate sau intrerupte (multe dintre acestea ca urmare a stoparii finantarilor), au aparut si refuzuri sau intarzieri la plata, precum si situatii in care am adus produse ce nu au mai fost, ulterior, achizitionate. Comparativ cu anul 2008, in 2009 am inregistrat o diminuare cu 30% a volumului livrarilor. Au ramas la acelasi nivel vanzarile catre investitiile individuale si achizitiile pentru renovarea si modernizarea spatiilor rezidentiale existente. In ceea ce priveste categoria de placi ceramice care a inregistrat cele mai multe cereri, ca si in urma cu 10-15 ani, cand piata era la inceput, au fost comenzi pentru produse foarte ieftine sau foarte scumpe din gama super-premium si de lux. Chiar daca intampinam - inca - dificultati, nu ne dorim sa dramatizam mai mult decat e cazul si vrem sa privim cu optimism situatia. Speram ca institutiile care au influentat cel mai mult aceasta criza economica – in special sectorul financiar-bancar - sa gaseasca si mecanismele de remediere necesare dezvoltarii pe principii sanatoase a noilor investitii si nu doar a celor initiate pe baze speculative. Strategia pentru dezvoltare a companiei in intervalul urmator prevede diferentierea fata de concurenta atat prin servicii (continuitate in stocuri indiferent de diversitate, timpi foarte scurti de livrare, respectiv maximum 36 de ore), cat si prin calitate si design”.

Din aceeasi categorie

27 Mai 06:28 | THEDA MAR - MARMOSIM: "Fiecare proiect realizat devine o poveste de succes"
23 Mai 07:00 | ARMSTRONG raporteaza o crestere puternica a vanzarilor nete si a profitului in 2025
21 Mai 07:00 | SHERWIN-WILLIAMS: Rezultate bune sustinute de cresterea marjei /controlul costurilor
20 Mai 07:00 | PPG anunta rezultate bune, beneficii directe ale implementarii strategiei de crestere
15 Mai 07:00 | TARKETT: Ajustare tactica a preturilor pentru sustinerea vanzarilor din anul 2025
07 Mai 07:00 | AKZONOBEL consemneaza un prim trimestru solid, datorita reducerii costurilor
30 Apr 07:00 | H.B. Fuller: Sporirea livrarilor /preturilor, compensata prin costul materiilor prime
30 Apr 07:00 | SIKA: Strategia ”local for local” isi arata acum roadele intr-un context protectionist
24 Apr 10:03 | INVESTITIE de 20 mil. euro pentru constructie fabrica vata minerala la Miercurea-Ciuc
15 Apr 14:24 | Stona: Lider de piata in comercializarea pietrei naturale orientat spre inovatie
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA