Miercuri, 26 Februarie 2025
RO EN

UNDEFASA: Scadere de 30% a livrarilor, in 2009


In conditiile in care anul 2009 a fost dificil pentru intreg domeniul constructiilor (si nu numai), segmentele de placi ceramice, adezivi si roci ornamentale au inregistrat diminuari insemnate ale vanzarilor. Potrivit reprezentantilor societatilor din domeniu, in 2009 piata de placi ceramice s-a redus, din punct de vedere valoric, cu aproximativ 30% si cu 40% ca volum. De asemenea, segmentul de adezivi pentru placi ceramice s-a comprimat simtitor fata de anii anteriori, respectiv cu o medie de aproximativ 30% ca valoare.

Radu Stefanescu, director general al Undefasa:
“Pe fondul crizei economice, ramura constructiilor a fost afectata semnificativ, mai ales in ceea ce priveste imobilele noi si investitiile in ansambluri rezidentiale si imobiliare. Implicit si livrarile de placi ceramice, ca principale materiale de finisaj, s-au diminuat semnificativ. Datorita numeroaselor proiecte anulate sau intrerupte (multe dintre acestea ca urmare a stoparii finantarilor), au aparut si refuzuri sau intarzieri la plata, precum si situatii in care am adus produse ce nu au mai fost, ulterior, achizitionate. Comparativ cu anul 2008, in 2009 am inregistrat o diminuare cu 30% a volumului livrarilor. Au ramas la acelasi nivel vanzarile catre investitiile individuale si achizitiile pentru renovarea si modernizarea spatiilor rezidentiale existente. In ceea ce priveste categoria de placi ceramice care a inregistrat cele mai multe cereri, ca si in urma cu 10-15 ani, cand piata era la inceput, au fost comenzi pentru produse foarte ieftine sau foarte scumpe din gama super-premium si de lux. Chiar daca intampinam - inca - dificultati, nu ne dorim sa dramatizam mai mult decat e cazul si vrem sa privim cu optimism situatia. Speram ca institutiile care au influentat cel mai mult aceasta criza economica – in special sectorul financiar-bancar - sa gaseasca si mecanismele de remediere necesare dezvoltarii pe principii sanatoase a noilor investitii si nu doar a celor initiate pe baze speculative. Strategia pentru dezvoltare a companiei in intervalul urmator prevede diferentierea fata de concurenta atat prin servicii (continuitate in stocuri indiferent de diversitate, timpi foarte scurti de livrare, respectiv maximum 36 de ore), cat si prin calitate si design”.

Din aceeasi categorie

24 Feb 06:00 | ROCKWOOL: Performanta puternica, crestere a veniturilor si o rentabilitate solida
19 Feb 06:36 | QUATTRO Pavimente Tehnice deschide in 2025 fabrica de pardoseli suprainaltate
18 Feb 06:00 | SHERWIN-WILLIAMS a raportat vanzari de peste 23 miliarde USD in anul 2024
14 Feb 06:31 | ROCA: Portofoliul complet de solutii, suport ideal pentru depasire probleme curente
14 Feb 06:00 | DOW: Masuri proactive pentru limitarea riscurilor ciclului economic descendent
11 Feb 06:00 | AKZO NOBEL: Crestere organica a vanzarilor si expansiune a profitului in 2024
10 Feb 06:00 | PPG: Cifra de afaceri de 15,8 miliarde USD raportata pentru anul fiscal 2024
03 Feb 06:12 | KUMA: Provocari economice, dar si oportunitati de dezvoltare in 2025
22 Ian 11:28 | Knauf Insulation anunta inceperea productiei de vata minerala de sticla, la Tarnaveni
17 Ian 06:00 | H.B. FULLER: Incasari afectate de conditii slabe de piata, din ultimul trimestru 2024
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA