Vineri, 12 Septembrie 2025
RO EN

TIKKURILA si-a majorat cu 19,5% veniturile operationale obtinute in anul precedent

Tikkurila a reusit in anul 2019 o crestere de 0,4% a cifrei de afaceri, care a ajuns, astfel, la 563,8 milioane de euro. Din punct de vedere organic, dupa eliminarea factorilor externi de influenta, rezultatele s-au imbunatatit cu 1,4%. Veniturile operationale ajustate au sporit cu 19,5% si au cumulat 46,4 milioane de euro, fiind aferente unei marje de 8,2% (mai mare decat nivelul de 6,9% raportat pentru exercitiul financiar precedent). In ultimele trei luni ale lui 2019, vanzarile au sporit cu 2,4% pana la 107,9 milioane de euro, ajustarea organica fiind de 1,3%. Conducerea Tikkurila a remarcat evolutia foarte buna a profitului, subliniind ca, de asemenea, indicatorul de cash flow a fost puternic influentat de aceasta dezvoltare. In plus, impactul deplin al masurilor de restructurare implementate in 2018 a devenit vizibil in special in planul costurilor fixe. In ceea ce priveste cifra de afaceri, aceasta a fost stabila, in pofida faptului ca firma a activat pe o piata destul de instabila. Performanta regionala a fost insa mixta: in Federatia Rusa si Polonia rezultatele s-au imbunatatit considerabil, in vreme ce in Suedia si Finlanda vanzarile au consemnat un declin, explicat prin nivelul scazut al vanzarilor de vopsele pentru exterior. Echilibrarea situatiei pe aceste din urma piete ramane un obiectiv prioritar pentru Tikkurila. Pentru perioada urmatoare, echipa manageriala a companiei este optimista, bazandu-se pe detinerea unor marci prestigioase in portofoliu si pe experienta de 160 de ani in domeniul vopselelor, acestea constituind cele mai solide active, ce asigura o pozitionare favorabila pe piata de profil. De altfel, Tikkurila este lider pe piata de vopsele decorative din Federatia Rusa, Suedia, Finlanda si statele baltice si al treilea producator din Polonia (in conditiile in care, in aceasta tara, primele patru companii concureaza cu sanse egale pentru a ocupa fotoliul de lider). In Romania, lacurile si vopselele Tikkurila sunt disponibile prin intermediul unor distribuitori profesionisti, cum ar fi Dejmark Partners si TM Color.

Din aceeasi categorie

25 Aug 07:00 | ARKEMA anunta vanzari de 2,4 miliarde euro pe o piata marcata de cererea slaba
21 Aug 07:00 | SIKA: Cresterea marjei EBITDA si obiective ambitioase privind sinergiile si performanta
21 Aug 07:00 | TARKETT inregistreaza o usoara crestere organica a vanzarilor si prognoze moderate
20 Aug 07:00 | ARMSTRONG raporteaza o crestere de 16,3% a cifrei de afaceri in trimestrul al doilea
19 Aug 07:00 | PPG raporteaza rezultate bune pentru S1, sustinute de segmentul Performance Coatings
18 Aug 07:00 | DOW anunta activitate slaba in Europa si incertitudine generata de politici tarifare
12 Aug 07:00 | SHERWIN-WILLIAMS anunta majorarea vanzarilor si crestere in dona de rezidential
08 Aug 07:00 | AKZO NOBEL anunta cresterea profitabilitatii la 15% datorita masurilor de eficientizare
21 Iul 07:00 | HB FULLER: Reducerea costurilor si impactul achizitiilor din T2 mentin rata profitului
16 Iul 10:39 | Saint-Gobain Romania l-a numit pe Jakub Kotala in functia de CEO
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA