TIKKURILA a confirmat mentinerea cifrei de afaceri la nivelul anului anterior

Rezultatele preliminare date publicitatii de managementul Tikkurila indica faptul ca incasarile din 2017 au ramas aproximativ la nivelul anului precedent, in vreme ce profitul operational ajustat a consemnat anumite scaderi. Concret, vanzarile s-au situat la aproximativ 582 milioane de euro, fata de 572 milioane de euro, cat se raporta in 2016, deprecierea in planul veniturilor fiind explicata prin cresterile cheltuielilor si altor probleme determinate de introducerea noului sistem de gestiune de tip ERP. Alti factori care au influentat eficienta activitatii au fost cresterea preturilor la materiile prime si a costurilor cu ambalajele, ambele fenomene accelerandu-se spre finalul anului, in conditiile in care preturile de vanzare au intarziat sa se alinieze pe noile paliere. De altfel, performanta financiara a fost destul de deficitara la nivelul Suediei in perioada analizata, au remarcat oficialii Tikkurila. Pentru ajustarea situatiei, compania a implementat un program de crestere a profitabilitatii, care a presupus aplicarea unor masuri de reorganizare si cesiune a anumitor operatiuni derulate in zona Balcanica. In 2017, din actiunile respective au rezultat cheltuieli de aproximativ 9 milioane de euro. In Romania, produsele Tikkurila sunt disponibile prin intermediul unor distribuitori profesionisti, cum ar fi Dejmark Partners si TM Color.