
Potrivit unui comunicat al corporatiei, vanzarile de 41,77 miliarde euro din ianuarie-decembrie 2018 includ un impact negativ semnificativ al cursului de schimb (-2,9%), indus ca urmare a deprecierii coroanei norvegiene, realului brazilian si unor monede asiatice sau din numeroase tari emergente in raport cu euro, dar care s-a atenuat in semestrul al doilea din 2018, pe fondul aprecierii dolarului american fata de moneda unica europeana. Totodata, impactul pozitiv dat de modificarile structurii grupului (+0,9%) reflecta activitatea ce a presupus efectuarea unor achizitii strategice in Asia si in statele emergente (Kimmco, Megaflex, Isoroc Poland), respectiv investitiile efectuate in noi tehnologii si servicii strict specializate, de nisa (TekBond, Scotframe, Maris, HKO), precum si consolidarea pozitiei pe care Saint-Gobain o detine cu divizia de distributie a materialelor de constructii, dar si a activitatii unor entitati integrate cu ceva timp in urma (Glava, Kirson, Wattex, Per Strand). Pe baze LFL, insa, vanzarile au fost mai mari cu +4,4%, stimulate de majorarea cantitativa de +1,4% la nivelul tuturor diviziilor si regiunilor. Intr-un mediu de afaceri caracterizat de o inflatie a costurilor operationale, preturile au continuat sa se majoreze cu +3%, ceea ce a adus un aport pozitiv la rulajul grupului.
In plus, la finele lui 2018, s-au pus bazele noii organizatii, cu cinci unitati (divizii) de raportare, patru regionale si unitatea globala High Performance Solutions, care, de la 1 ianuarie a.c., au inlocuit cele trei sectoare de business si 14 delegatii, rezultand astfel o structura mult mai flexibila a grupului, orientata spre digitalizare.
***
Dupa cum se arata in cadrul unor comunicate anterioare, in 2014 afacerile grupului Saint-Gobain au totalizat 41 miliarde euro (rectificate la 38,34 miliarde euro intr-un document dat publicitatii in februarie 2016), iar in tara noastra toate cele sapte activitati (Abrasives, Brodrene Dahl, Glass, Isover, PAM, Rigips si Weber) au consemnat rezultate pozitive, vanzarile depasind astfel 163 milioane de euro (+4%), comparativ cu aproape 156,7 milioane de euro in 2013 (+5%). De asemenea, la nivelul lui 2015, Saint-Gobain a consemnat un rulaj de 39,62 miliarde euro, in conditiile unei cresteri de +35,9% a profitului net, de la 953 milioane de euro la 1,29 miliarde euro. In acelasi timp, in 2016, cifra de afaceri a grupului s-a plasat la 39,09 miliarde euro, iar profitul net s-a majorat usor, cu +1,2%, ajungand la 1,31 miliarde euro, pentru ca in 2017 sa se ajunga la un rulaj de 40,81 miliarde euro (+4,4%) si la 1,56 miliarde euro profit net (+19,5%), dupa care in 2018 s-au raportat vanzari de 41,77 miliarde euro (+2,4%) si un profit net de 420 milioane de euro (-73,2%). Pentru informatii suplimentare, click aici!