
Grupul francez Saint-Gobain, liderul pietei mondiale de habitat, a anuntat o crestere organica de +4,1% a cifrei de afaceri (pe baze comparabile tip like-for-like - LFL), incluzand un impact pozitiv al pretului de +1,2%. Cu toate acestea, pe fondul vanzarii diviziei Verallia North America, scaderea pe baze reale a fost de -1%, ca urmare a influentei cursului de schimb valutar (-3,2%) si a celei generate de modificarile structurale la nivel de holding (-1,9%). “Dupa un prim trimestru in care afacerile au fost amplificate de conditiile meteo favorabile din Europa, perioada aprilie-iunie 2014 a confirmat trendul ascendent al pietelor noastre de referinta in aproape toate regiunile globului, cu exceptia Frantei, unde se consemneaza in continuare un declin. Astfel in semestrul intai a.c., cifra de afaceri la nivel de grup s-a plasat la 20,44 miliarde euro, dupa ce in perioada anterioara si similara de raportare a fost de 20,65 miliarde euro. In schimb, am reusit reducerea datoriei nete cu aproape un miliard de euro, fata de situatia consemnata la 30 iunie 2013, astfel incat suntem multumiti de aceste rezultate care ne sustin obiectivul de a inregistra, la finele exercitiului financiar in curs, o crestere organica (like-for-like) extrem de consistenta”, a declarat Pierre-André de Chalendar, presedinte si CEO al Saint-Gobain. Pentru fiecare divizie in parte, analiza structurala indica avansuri LFL ale vanzarilor de 3,7% in cazul sectiei de materiale inovatoare (+3,4% pentru divizia de sticla float si +4% pentru cea de materiale de inalta performanta), +5,5% la departamentul de produse pentru constructii (cu salturi de +7,1% raportate de sectia de solutii pentru interior si +3,9% de cea de solutii exterioare), +3,6% la distributia de materiale de constructii, respectiv +1,7% la departamentul de ambalaje (Verallia). Pe regiuni geografice, Saint-Gobain a anuntat o scadere organica de -1% in Franta, precum si sporiri LFL de +5,3% in celelalte tari vest-europene, +2,2% in America de Nord si +10,6% in Asia si statele emergente (inclusiv cele din Europa de Est, unde se afla si Romania). Referindu-se la zona est-europeana, managerii corporatiei franceze au confirmat o majorare de peste 10% a incasarilor din semestrul intai, cu o sporire a ratei profitului operational ce a ajuns la 8,5% din vanzari, comparativ cu 7,2% din vanzari in ianuarie-iunie 2013. Ca perspective, pentru aceasta regiune se estimeaza ca afacerile Saint-Gobain din 2014 vor continua sa se inscrie intr-un ritm satisfacator din punct de vedere al cresterii organice.