Miercuri, 13 August 2025
RO EN

ROCKWOOL: Crestere cu 25% a cifrei de afaceri din primul semestru

In prima jumatate a anului 2011, Rockwool Romania, principalul furnizor de vata minerala bazaltica din tara noastra, a inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 25% fata de perioada similara din 2010. Potrivit lui Florin Popescu, directorul general al firmei, comparatia nu este, insa, complet relevanta pentru a descrie trendul pietei autohtone de izolatii, intrucat primul trimestru al anului trecut a reprezentat un interval deficitar din punct de vedere al livrarilor. In continuare, sectorul rezidential se afla in scadere, fapt confirmat si de diminuarea numarului de autorizatii de construire eliberate in prima jumatate a anului in curs. Astfel, furnizorii de materiale de izolatii destinate preponderent acestui segment au consemnat reduceri ale vanzarilor.
 
Florin Popescu, director general al Rockwool Romania: "Din semestrul al doilea al anului trecut s-a constatat, insa, o ascensiune mai pronuntata a segmentului de produse si solutii aplicabile la cladirile industriale (centre comerciale, parcuri logistice, unitati de productie), pe fondul deciziei investitorilor de a continua dezvoltarea pe piata autohtona intr-un moment in care preturile de executie au fost relativ accesibile. Grupul Rockwool este cel mai mare producator de vata minerala bazaltica la nivel mondial, acest material fiind indispensabil pentru izolarea halelor metalice de tip «big box», la realizarea acoperisurilor tip terasa, precum si in cazul executiei lucrarilor de anvelopare. In ceea ce priveste reabilitarea termica a fatadelor, o tendinta remarcata in urma recentelor incendii a fost reprezentata de cresterea interesului fata de siguranta la foc, aceasta devenind un factor decisiv in alegerea solutiilor specifice acestui tip de lucrari, in special a celor utilizate pentru izolarea cladirilor publice si a imobilelor multietajate. Vata minerala bazaltica este singurul material termoizolant incombustibil care poate fi folosit la astfel de aplicatii. In contextul economic dificil din ultimii doi ani, segmentul materialelor de constructii se confrunta cu o crestere semnificativa a cererii de produse ieftine, in detrimentul celor de calitate superioara. Toti producatorii au actionat in sensul reducerii costurilor fixe si ajustarii productiei in functie de cerere, cu scopul de a ramane competitivi si pentru a-si pastra cotele de piata. Din pacate, costurile cu materiile prime si energia sunt pe un trend puternic crescator. Constructorii si beneficiarii trebuie sa inteleaga ca mentinerea preturilor la nivelurile minime de anul trecut este imposibila, atat timp cat se doreste acelasi nivel de inalta calitate cu care au fost obisnuiti".

Din aceeasi categorie

12 Aug 07:00 | SHERWIN-WILLIAMS anunta majorarea vanzarilor si crestere in dona de rezidential
08 Aug 07:00 | AKZO NOBEL anunta cresterea profitabilitatii la 15% datorita masurilor de eficientizare
21 Iul 07:00 | HB FULLER: Reducerea costurilor si impactul achizitiilor din T2 mentin rata profitului
16 Iul 10:39 | Saint-Gobain Romania l-a numit pe Jakub Kotala in functia de CEO
03 Iul 07:00 | ROCKWOOL raporteaza o rentabilitate solida in primul trimestru al anului 2025
02 Iul 07:00 | Interconnection: Crestere moderata a vanzarillor de sisteme de termoizolare in 2025
18 Iun 07:00 | ARKEMA consemneaza livrari si performantele financiare bune in trimestrul intai 2025
04 Iun 10:47 | ROCKWOOL: Adoptarea normativului P-118 si consecintele pentru piata constructiilor
03 Iun 15:29 | Neakaisa.ro: Afaceri de 7,1 mil. euro in 2024 si crestere de 20% in primul trimestru
03 Iun 08:39 | ANALIZA: Estetica, functionalitatea si securitatea, noua triada a locuintei romanilor
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA