Duminică, 21 Decembrie 2025
RO EN

REVEAL: Intentii de renovare in jumatate din locuintele din Romania, in S2 2022

A doua parte a anului 2022 se anunta a fi o perioada de renovare in 5 din 10 locuinte din Romania. Romanii declara ca locuintele lor au nevoie de un upgrade atat in privinta zugravelii cat mai ales a dotarilor tehnice, arata ultimul studiu realizat de compania de cercetare de piata Reveal Marketing Research.
De asemenea, interesul romanilor pentru renovarea locuintelor este confirmat si de statisticile Asociatiei Europene de Prognoza in domeniul Constructiilor pentru Europa de Est (EECFA).
Pe un plan general, rezultatele studiului arata ca 53% dintre respondenti intentioneaza sa isi renoveze locuinta (inregistrand o scadere de 27% comparativ cu anul trecut). Totodata, dintre respondentii acestui studiu, o buna parte isi indreapta atentia catre constructia propriei case (16%) in decursul acestui an.
 
Top lucrari pentru care romanii planifica o renovare
In privinta tipului de lucrari carora romanii le acorda o atentie sporita renovarii anul acesta, se numara, pe primul loc zugravitul (86%), schimbarea mobilei (49%), schimbarea obiectelor sanitare din baie si/sau bucatarie (47%), schimbarea sistemului de iluminare (36%) si schimbarea instalatiei de apa, pe ultimul loc (28%). Cifrele arata, de asemenea, ca 47% dintre romani prefera sa se ocupe de renovarea locuintei singuri, 57% ar apela la un meserias (instalator) si doar 19% ar chema o companie specializata.
Comparativ cu rezultatele obtinute anul trecut, se observa o scadere semnificativa a celor care vor sa zugraveasca (scadere cu 4%), sa isi schimbe obiectele sanitare din baie si/sau bucatarie (scadere cu 25%) sau mobila (scadere cu 15%).
Schimbarea instalatiei de apa se afla in continuare pe un trend ascendent (crestere a interesului pentru acest tip de renovare cu un procent de 6%).
 
De unde se informeaza consumatorii romani atunci cand vor sa cumpara materiale de constructii
58% din participantii studiului Reveal Marketing Research au precizat ca tin cont de sfatul specialistilor (constructor, arhitetct, etc.) atunci cand aleg sa cumpere un produs din categoria materialelor de constructii. De asemenea, potrivit cercetarii efectuate, cunostintele si prietenii reprezinta o a doua sursa de informare (47%).
Totodata, se observa o deschidere semnificativa in ceea ce priveste informatiilor preluate de pe site-urile magazinelor de materiale de constructii (40%).
In ceea ce priveste locul achizitiei, 24% dintre respondenti opteaza pentru cumparaturile online, ramanand astfel loiali acestui canal de cumparare. Lanturile fizice de magazine DIY (do-it-yourself) raman insa locul preferat pentru cumparaturi (83%), in timp ce 61% dintre respondenti prefera magazinele specializate.

Din aceeasi categorie

19 Dec 06:11 | Extindere si inovatie in industria de profile arhitecturale: planurile FDP pentru 2026
17 Dec 06:00 | Saint-Gobain, partener de referinta pentru performanta si sustenabilitate
17 Dec 06:00 | Interconnection: Piata vopselelor de exterior, la punctul minim, cu perspective incerte
15 Dec 06:24 | Baumit, de 30 de ani partenerul de incredere al constructorilor romani
12 Dec 06:00 | ARKEMA raporteaza cresteri pe pietele-cheie, in pofida contractiei vanzarilor din 2025
10 Dec 10:36 | EUROZID a deschis noua fabrica de adezivi si mortare uscate din Barcanesti, Prahova
03 Dec 12:12 | BAUMIT Romania aniverseaza trei decenii de activitate si anunta noi investitii
03 Dec 11:42 | Fabrica de Profile l-a numit pe Valentin Ivanescu in functia de CEO
27 Noi 10:32 | SOMFY: Investitiile in eficienta energetica reprezinta o prioritate pe termen lung
26 Noi 12:48 | KNAUF Insulation: Masurile de stabilizare bugetara deschid noi directii de dezvoltare
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA