Miercuri, 05 Noiembrie 2025
RO EN

REVEAL: Intentii de renovare in jumatate din locuintele din Romania, in S2 2022

A doua parte a anului 2022 se anunta a fi o perioada de renovare in 5 din 10 locuinte din Romania. Romanii declara ca locuintele lor au nevoie de un upgrade atat in privinta zugravelii cat mai ales a dotarilor tehnice, arata ultimul studiu realizat de compania de cercetare de piata Reveal Marketing Research.
De asemenea, interesul romanilor pentru renovarea locuintelor este confirmat si de statisticile Asociatiei Europene de Prognoza in domeniul Constructiilor pentru Europa de Est (EECFA).
Pe un plan general, rezultatele studiului arata ca 53% dintre respondenti intentioneaza sa isi renoveze locuinta (inregistrand o scadere de 27% comparativ cu anul trecut). Totodata, dintre respondentii acestui studiu, o buna parte isi indreapta atentia catre constructia propriei case (16%) in decursul acestui an.
 
Top lucrari pentru care romanii planifica o renovare
In privinta tipului de lucrari carora romanii le acorda o atentie sporita renovarii anul acesta, se numara, pe primul loc zugravitul (86%), schimbarea mobilei (49%), schimbarea obiectelor sanitare din baie si/sau bucatarie (47%), schimbarea sistemului de iluminare (36%) si schimbarea instalatiei de apa, pe ultimul loc (28%). Cifrele arata, de asemenea, ca 47% dintre romani prefera sa se ocupe de renovarea locuintei singuri, 57% ar apela la un meserias (instalator) si doar 19% ar chema o companie specializata.
Comparativ cu rezultatele obtinute anul trecut, se observa o scadere semnificativa a celor care vor sa zugraveasca (scadere cu 4%), sa isi schimbe obiectele sanitare din baie si/sau bucatarie (scadere cu 25%) sau mobila (scadere cu 15%).
Schimbarea instalatiei de apa se afla in continuare pe un trend ascendent (crestere a interesului pentru acest tip de renovare cu un procent de 6%).
 
De unde se informeaza consumatorii romani atunci cand vor sa cumpara materiale de constructii
58% din participantii studiului Reveal Marketing Research au precizat ca tin cont de sfatul specialistilor (constructor, arhitetct, etc.) atunci cand aleg sa cumpere un produs din categoria materialelor de constructii. De asemenea, potrivit cercetarii efectuate, cunostintele si prietenii reprezinta o a doua sursa de informare (47%).
Totodata, se observa o deschidere semnificativa in ceea ce priveste informatiilor preluate de pe site-urile magazinelor de materiale de constructii (40%).
In ceea ce priveste locul achizitiei, 24% dintre respondenti opteaza pentru cumparaturile online, ramanand astfel loiali acestui canal de cumparare. Lanturile fizice de magazine DIY (do-it-yourself) raman insa locul preferat pentru cumparaturi (83%), in timp ce 61% dintre respondenti prefera magazinele specializate.

Din aceeasi categorie

29 Oct 10:53 | Lider Servicii: Crestere de 8% a cifrei de afaceri in primele 9 luni din 2025
24 Oct 07:00 | H.B. FULLER: Rezultate bune in trimestrul trei si estimari optimiste pe termen scurt
13 Oct 14:46 | BASF Coatings devine companie independenta, in urma unui acord incheiat cu Carlyle
10 Oct 07:00 | ETEX: Vanzari de aproape 2 miliarde de euro raportate pentru primul semestru 2025
25 Sep 12:53 | ROCKWOOL Romania incepe constructia noii unitati de productie de vata bazaltica
23 Sep 16:54 | Akzo Nobel Coatings lanseaza noi produse pe o piata de vopsele de 500 milioane euro
18 Sep 07:28 | PIATRAONLINE: "Nu mai livram materiale, ci semnaturi arhitecturale"
18 Sep 07:00 | ROCKWOOL anunta performante bune pentru semestrul intai si isi mentine estimarile
11 Sep 07:00 | KINGSPAN: Vanzari si profituri record pe piete inca afectate de diverse crize
05 Sep 10:20 | Henkel Romania isi muta toti angajatii intr-un nou sediu central, in Bucuresti
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA