![](/images/stiri/agenda_externa_1/PPG2024.jpg)
In trimestrului al patrulea din 2024, PPG a finalizat cesionarea produselor din siliciu si a activitatilor de acoperiri arhitecturale din SUA si Canada, imbunatatind marja companiei si profilul de crestere. Astfel, vanzarile din operatiuni continue au totalizat 3,7 miliarde USD, marcand cel de-al noualea trimestru consecutiv de crestere a marjei de segment si a profitabilitatii EBITDA. De asemenea, in cele trei luni au avut loc rascumparari de actiuni de aproximativ 250 de milioane USD. La nivelul intregului an fiscal, cifra de afaceri a cumulat 15,8 miliarde USD, iar marja veniturilor operationale brute s-a situat la 19,9%, reprezentand o crestere de 70 de puncte de baza fata de exercitiul financiar anterior. In ceea ce priveste fluxul operational de numerar, acesta a totalizat 1,4 miliarde USD. Conducerea PPG a subliniat ca pe parcursul lui 2024, grupul a dovedit o rezistenta deosebita intr-un mediu macroeconomic dificil, fapt demonstrat de ajustarea pozitiva de 6% in planul castigului pe actiune, precum si de imbunatatirea profitabilitatii segmentelor agregate. In perioada ultimelor 12 luni au fost implementate masuri semnificative pentru optimizarea portofoliului de afaceri, iar cesionarile realizate au consolidat profilul financiar al PPG. Expertii companiei au adaugat ca atat in trimestrul al patrulea, cat si pe parcursul intregului an 2024, vanzarile organice au scazut cu un procent de o singura cifra, avansul din Mexic, China si India, precum si cresterea din sectorul aerospatial, protectie si marina si solutii pentru trafic fiind compensate de scaderile din sectorul producatorilor de echipamente originale (OEM) si din cel al acoperirilor industriale si arhitecturale din EMEA. Cu toate acestea, performanta financiara s-a imbunatatit datorita evolutiei vanzarilor de produselor de inalta tehnologie, costurilor de intrare moderate si actiunilor structurale privind costurile. Pe termen scurt, se anticipeaza un inceput nesigur al anului 2025, deoarece cererea in Europa si cea de pe pietele industriale globale de utilizare finala ramane dificila. Cu toate acestea, se estimeaza o crestere organica a vanzarilor in 2025 cu un procent de o singura cifra, ca urmare a rezultatelor mai bune din a doua jumatate a anului. PPG aplica masuri decisive pentru a reduce costurile, inclusiv a celor structurale globale, urmarind, de asemenea, consolidarea productiei europene. Bilantul ramane solid, ceea ce continua sa ofere flexibilitate financiara si asigura conditiile de respectare a angajamentului de a stimula crearea de valoare. In Romania, PPG livreaza solutii arhitecturale de acoperire prin intermediul companiei Deutek, care promoveaza pe plan local brandurile Danke, Oskar si Superweiss.