
Interviu cu Marius Vacaroiu, CEO al Policolor SA.
- Ce evolutie financiara ati inregistrat in primele opt luni ale anului in curs?
- Prima parte a anului ne-a insuflat o anumita doza de optimism, in conditiile in care existau premise in directia cresterii absorbtiei fondurilor europene, ceea ce ar fi putut reprezenta startul unor noi proiecte de anvergura. Dupa primele opt luni din 2013 insa, numai o mica parte din semnalele pozitive s-au concretizat, iar constructiile au, in continuare, un ritm lent, in timp ce blocajul fluxurilor financiare este o realitate. In privinta anilor urmatori, daca accesarea finantarilor europene se va accelera si masurile de crestere economica vor functiona, vom putea sa urmarim cresterea sectorului.
- Ce efect a avut majorarea preturilor materiilor prime asupra vanzarilor?
- Suntem activi intr-un sector in care preturile materiilor prime sunt importante si au ca referinta evolutia cotatiilor barilului de petrol, situatie care se resimte in final in costurile de productie. Totusi, politica de preturi a companiei ia in considerare puterea de cumparare a clientilor, ceea ce ne-a determinat ca in 2013 sa mentinem preturile pe acelasi palier ca si anul trecut. In ciuda fluctuatiilor costurilor cu materiile prime, Policolor a pastrat o constanta normala din acest punct de vedere.
- In ce fel credeti ca se va derula, in continuare, programul de reabilitare termica?
- Continuarea programului de reabilitare a reprezentat o masura de bun augur pentru sectorul constructiilor si pentru cel al lacurilor si vopselelor. In acest an ne-am preocupat de proiectele realizate pe baza OUG nr. 69 si am fost primii care am desfasurat un proiect dedicat. In prezent, Policolor are in derulare proiecte specializate in mai mult de zece orase din tara. Vom continua sa ne implicam in program si in 2014, estimand chiar o intensificare a acestuia, de vreme ce va intra in vigoare planul 20/20/20, care are ca finalitate reducerea cu 20% a emisiilor de bioxid de carbon la nivelul Uniunii Europene pana in 2020.
- Care este structura vanzarilor Policolor?
- Produsele destinate sectorului rezidential detin ponderea majoritara in portofoliul companiei. Orientarea spre bricolaj a consumatorilor din Romania, respectiv catre produsele destinate proiectelor de tip DIY, reprezinta o realitate. Un studiu realizat cu ajutorul GfK indica faptul ca principalele canale de distributie preferate de consumatorii din orasele care depasesc 50.000 de locuitori sunt cele de tip KA, unde includem depozitele de materiale, magazinele de profil din retail-ul traditional si centrele proprii de vanzare. In schimb, in cazul aglomerarilor urbane mai mici, consumatorii prefera depozitele de materiale de constructii angro si magazinele de proximitate.