Luni, 16 Iunie 2025
RO EN

PAZO: Circa 100 milioane de euro pe piata locala de placi ceramice

Piata autohtona de placi ceramice se va situa la aproximativ 100 milioane de euro in acest an, potrivit estimarii managerului furnizorului local de gresie si faianta Pazo Grup, distribuitorul sistemelor italiene Marazzi in Romania. "In ultimii ani nu s-au mai comandat multe analize pentru piata de placi ceramice, insa tendinta anului 2012 in domeniu a fost de usoara descrestere. In acest context, pentru 2013 ne-am propus sa ne stabilizam la nivel de companie, sa rezistam la eventuale turbulente ale pietei si, nu in ultimul rand, sa prezentam pietei si potentialilor clienti avantajele si varietatea de produse si servicii pe care le comercializam. In pofida contextului dificil de pe piata, anul 2012 a reprezentat o perioada foarte buna pentru noi, inregistrand o crestere de peste  58% a cifrei de afaceri fata de cea din 2011, pana la 5,8 milioane de euro, la nivel de grup. De asemenea, anul 2013 a inceput foarte bine, am semnat deja contracte in valoare de peste doua milioane de euro si estimam o crestere de 20%-30% a vanzarilor si pe fondul disparitiei unor competitori de pe piata (insolvente, falimente etc.)", a declarat Lucian Azoitei, director general al Pazo Grup. In ceea ce priveste tendintele pietei de gresie si faianta in acest an, reprezentantul companiei confirma existenta la nivel international a unui trend general de utilizare a placilor ce imita parchetul, placi de dimensiuni mari ce se utilizeaza atat pentru placarea peretilor, cat si a pardoselilor, ceea ce sugereaza intentia producatorilor de a-si restrange portofoliile si de a incerca impunerea unui nou trend de design, bazat pe o gama redusa de produse. "In Romania, ca urmare a existentei apartamentelor cu suprafete mici, au ramas vandabile, preponderent, placile de dimensiuni mici, colorate. Totodata, principalul criteriu de achizitie a produselor a ramas, in special, pretul, in cele mai bune cazuri clientii optand si pentru un raport calitate/pret optim. In ansamblu, la nivelul companiei, ne-am concentrat activitatea cu precadere in zona proiectelor de mari dimensiuni, in care cele mai solicitate produse din oferta sunt placile ceramice portelanate, tehnice, rectificate de dimensiuni mari (60 cm x 60 cm si 60 cm x 120 cm). Totodata, va deveni activ segmentul de placi ceramice pentru fatade ventilate, unde sistemele ceramice sunt cele mai avantajoase de pe piata", a precizat Lucian Azoitei. Informatii la www.pazo.ro
 

Din aceeasi categorie

04 Iun 10:47 | ROCKWOOL: Adoptarea normativului P-118 si consecintele pentru piata constructiilor
03 Iun 15:29 | Neakaisa.ro: Afaceri de 7,1 mil. euro in 2024 si crestere de 20% in primul trimestru
03 Iun 08:39 | ANALIZA: Estetica, functionalitatea si securitatea, noua triada a locuintei romanilor
27 Mai 06:28 | THEDA MAR - MARMOSIM: "Fiecare proiect realizat devine o poveste de succes"
23 Mai 07:00 | ARMSTRONG raporteaza o crestere puternica a vanzarilor nete si a profitului in 2025
21 Mai 07:00 | SHERWIN-WILLIAMS: Rezultate bune sustinute de cresterea marjei /controlul costurilor
20 Mai 07:00 | PPG anunta rezultate bune, beneficii directe ale implementarii strategiei de crestere
15 Mai 07:00 | TARKETT: Ajustare tactica a preturilor pentru sustinerea vanzarilor din anul 2025
07 Mai 07:00 | AKZONOBEL consemneaza un prim trimestru solid, datorita reducerii costurilor
30 Apr 07:00 | H.B. Fuller: Sporirea livrarilor /preturilor, compensata prin costul materiilor prime
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA