Dragos Bonea, presedinte si actionar majoritat al Delta Distribution: "Desi urmatoarea perioada se anunta una sumbra, speram sa profitam de oportunitatile ce se vor ivi, astfel ca reculul pietei sa mai fie diminuat pe alocuri. Odata cu inaugurarea (in decembrie 2008 n.r.) investitiei de 6 milioane de euro in primul Concept Store de ceramica din Romania, dorim sa transmitem un semnal pozitiv pietei de profil. Acest gen de investitie marcheaza apogeul activitatii unei firme, indiferent de domeniul de activitate. Nu ne vom limita doar la acest gest si ne pregatim sa inauguram noi astfel de centre, in orase cum ar fi Iasi, Constanta, Pitesti si Cluj-Napoca. Pentru 2008 vom consemna o sporire a cifrei de afaceri pana la un nivel de minimum 60 milioane de euro. Fata de o crestere de 50% - cat preconizam la inceputul lui 2007 - avand in vedere evolutia nefavorabila a pietei, consider ca pentru anul 2008 vom ajunge la un plus de 20%-30%. P
onderea importurilor in vanzari va continua sa se majoreze, deoarece producatorii spanioli se confrunta cu o scadere a pietei locale si incearca sa compenseze efectul prin lansarea unor produse premium la preturi reduse, in timp ce companiile din tari precum Turcia, Egipt si China comercializeaza sortimente ieftine. Dintre problemele intampinate in derularea activitatii pot fi mentionate: costurile de transport tot mai mari si cresterea tarifelor practicate de furnizorii de ceramica din cauza maririi preturilor la energie/materii prime. Ponderea cea mai mare in structura cererii este detinuta de segmentul rezidential economic (circa 70%). Avem in portofoliul de produse placi ceramice (peste 65% din totalul vanzarilor), adezivi, obiecte sanitare, mobilier de baie etc. Per ansamblu, cota de piata pe care o detinem pe segmentul placilor ceramice a sporit de la 12% (in 2007) la 15%, in 2008".