Opinii despre piata de placi ceramice - Antrax Distribution Grup
Mihaela Radu, director adjunct showroom Antrax Distribution Grup: "Pentru 2009 estimam o majorare a cifrei de afaceri de 20%-25%. In 2008 nivelul veniturilor a fost de aproximativ 23,5 milioane de lei. Cresterea se datoreaza deschiderii showroom-ului Cubo, din Brasov, prin intermediul caruia comercializam produse premium si oferim consiliere de specialitate in alegerea acestora. Principalele probleme pe care le intampinam
in desfasurarea activitatii sunt legate de aparitia pe piata a unor produse de o calitate indoielnica (sub standardele impuse de mediul in care sunt utilizate si legislatia in vigoare), care concureaza cu cele calitative bazandu-se pe strategii neconventionale de acces pe piata. Consideram insa ca, pe viitor, se va observa o polarizare a pietei romanesti, si o anume tendinta catre produsele de calitate (atat pe segmentul rezidential, cat si pe cel comercial) si pentru gama economica. Strategia pentru dezvoltarea companiei prevede o continua diversificare a ofertei specializate pe segmentul premium, care reprezinta aproximativ 7% din piata, sector in care concurenta este mai scazuta. Pe fondul crizei economice, firmele din domeniul constructiilor vor fi nevoite sa-si optimizeze costurile. Astfel ne-am indreptat atentia spre produse care, desi sunt, aparent, mai scumpe decat cele clasice, reusesc sa reduca cheltuielile si timpul de aplicare. 2009 va fi primul an de concurenta reala in domeniul materialelor de constructii, ceea ce va duce la o cerere mai scazuta decat oferta. Vom dezvolta, in continuare, importurile de gresie si faianta din Spania, iar pentru gama de top vom spori cerintele pentru produsele din Italia. Pe segmentul de mortare uscate, ne-am orientat catre materialele profesionale, importand din Austria mortare uscate si adezivi de calitate superioara de la producatori - Ardex si Lasselsberger Knauf".