Sâmbătă, 13 Decembrie 2025
RO EN

Murali Store: Cererea de vopsele de lux a crescut cu 30% in 2022 fata de 2021

Murali Store, importatorul oficial al vopselelor premium Benjamin Moore in Romania si unul dintre cei mai mari distribuitori de vopsele de pe piata locala, a inregistrat o cifra de afaceri de 2,6 milioane de euro in 2022, in crestere cu 10% fata de anul anterior. Pentru 2023, compania estimeaza ca va depasi cifra de 3 milioane de euro, din care aproape jumatate va fi generata de produsele brandului american Benjamin Moore, liderul mondial pe segmentul vopselelor exclusiviste.
Murali Store, afacere fondata in Timisoara de familia Boie si Dobriceanu, a preluat licenta de distribuire a vopselelor premium Benjamin Moore in ianuarie 2022, fiind singurul distribuitor al acestor produse pe piata din Romania. In perioada ianuarie 2022-mai 2023, produsele Benjamin Moore au generat aproximativ 1 milion de euro din veniturile totale ale companiei.
“Desi semnarea contractului direct cu Benjamin Moore SUA a fost o provocare mare, cel mai provocator a fost sa redefinim standardele pietei de desfacere pentru ca, in ceea ce priveste produsele exclusiviste, piata romaneasca este una tanara, cu un comportament de consum indreptat spre un raport calitate-pret disproportionat. Insa, in ultimul an, piata a inceput sa fie mai deschisa si mai orientata spre calitatea produselor pentru proiectele de amenajare a locuintei, ceea ce a dus la o crestere accelerata a interesului pentru vopsele exclusiviste. Astfel, in prima jumatate din 2023 comparativ cu aceeasi perioada din 2022, cererea pentru vopselele premium Benjamin Moore a crescut cu 50%”, declara Adriana Dobriceanu, co-fondator si CEO Murali Store.
Vopselele Benjamin Moore, supranumite “Bentley-ul vopselelor" din America, sunt preferate in general pentru amenajarea apartamentelor de lux, a caselor sau a showroom-urilor, comanda medie fiind de 2.000 euro. Printre cele mai cautate produse Benjamin Moore se numara vopselele Aura, Regal, Scuff-X, Ceiling Paint si Ultra Spec.
 
Vanzarea de vopsele premium, favorizata de pandemie: crestere de 30%
De altfel, potrivit Murali Store, perioada pandemiei a favorizat piata de amenajari interioare, in special segmentul de produse de lux, tendinta care se accentueaza. Astfel, in ultimul an, cererea pentru vopselele premium a crescut cu 30% fata de 2021, crescand totodata si valoarea proiectelor de aplicare a acestor vopsele. Cel mai mare interes pentru vopsele premium se manifesta in marile orase din Romania, precum Bucuresti, Timisoara, Cluj, Iasi si Constanta.
“Evenimentele din ultimii ani, respectiv cele din contextul actual, isi lasa amprenta, cu certitudine, si asupra pietei de amenajari, pentru ca inevitabil vorbim despre producatori care se confrunta cu lipsa materiilor prime, vorbim despre intarzieri in termenele de livrare sau despre produse indisponibile. De asemenea, preturile au crescut si in zona de vopsele si finisaje, fata de inceputul anului 2022, insa ce este interesant este ca previziunile legate de amenajarile interioare de lux sunt optimiste. Astfel ca, in 2023, ne asteptam la o crestere de pana la 30% pe acest segment, piata de amenajari interioare de lux fiind stabila si, in ciuda inflatiei, in continua dezvoltare si crestere”, adauga Adriana Dobriceanu, co-fondator si CEO Murali Store.
Totodata, reprezentantii Murali Store estimeaza o crestere a cifrei de afaceri cu 22%, la peste 3 milioane de euro, pentru 2023, cea mai mare parte din afaceri fiind generata de proiecte de amenajare pe segmentul B2C.
In ultimul an a crescut cererea si din partea segmentului de business, in special din HoReCa, unde principalele proiecte amenajate cu vopsele de la Murali Store au fost Casa Mita Biciclista din Bucuresti, unde s-au folosit vopsele Benjamin Moore pentru renovarea saloanelor, si Restaurantul Raionul de Peste din Floreasca.
“Fiind o deschidere tot mai mare fata de produse exclusiviste si concepte unice de amenajare, dar si o tendinta tot mai pronuntata din partea romanilor de a apela la specialisti in a-si transforma casele in adevarate opere de arta, am decis sa investim in extinderea business-ului, urmand sa deschidem cel mai mare showroom de pe piata de profil din Romania in aceasta vara, fiind al doilea dupa cel din Timisoara. De asemenea, continuam consolidarea business-ului la nivelul intregii tari, prin parteneriatele deja existente cu distribuitori in Cluj, Iasi, Galati, Ramnicu Valcea, Bacau, Sibiu, Baia Mare, Brasov si Constanta, vizand extinderea retelei de distribuitori. Asadar, pot spune ca suntem foarte optimisti fata de felul in care se prezinta viitorul, atat pentru business-ul Murali Store, cat si pentru industria designului interior in Romania”, conchide Adriana Dobriceanu, co-fondator si CEO Murali Store.

Din aceeasi categorie

12 Dec 06:00 | ARKEMA raporteaza cresteri pe pietele-cheie, in pofida contractiei vanzarilor din 2025
10 Dec 10:36 | EUROZID a deschis noua fabrica de adezivi si mortare uscate din Barcanesti, Prahova
03 Dec 12:12 | BAUMIT Romania aniverseaza trei decenii de activitate si anunta noi investitii
03 Dec 11:42 | Fabrica de Profile l-a numit pe Valentin Ivanescu in functia de CEO
27 Noi 10:32 | SOMFY: Investitiile in eficienta energetica reprezinta o prioritate pe termen lung
26 Noi 12:48 | KNAUF Insulation: Masurile de stabilizare bugetara deschid noi directii de dezvoltare
24 Noi 06:10 | ROCKWOOL aloca 150 milioane de euro pentru cresterea productiei locale
21 Noi 11:20 | Lider Servicii: Cererea de termoizolatie performanta a crescut cu 12% in 2025
21 Noi 06:00 | TARKETT: Vanzari organice in scadere si revizuirea estimarilor pentru anul 2025
20 Noi 11:41 | AkzoNobel si Axalta fuzioneaza intr-un grup cu valoare enterprise de 25 miliarde USD
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA