Joi, 20 Februarie 2025
RO EN

MESTA Romania planifica investitii de 30 milioane euro in doua fabrici si un depozit

Mesta Marmura si Travertin, importator si furnizor de materiale din piatra naturala din Turcia, a incheiat anul 2022 cu o cifra de afaceri de peste 10 milioane de euro, pentru 2023 conducerea companiei estimand o majorare de pana la 20% a businessului. "In toti anii de activitate, am inregistrat constant, de la an la an, evolutii de minimum 15%-20%. Pentru noul an estimam o crestere cel putin la fel de mare ca pana acum. Pentru a putea sustine perspectivele optimiste pe care le avem pe termen mediu, am investit in stocuri considerabile pentru a putea raspunde prompt nevoilor clientilor", a declarat Erol Amet, Online Sales Manager in cadrul Mesta.
Compania reprezentanta firmei internationale Mesta Travertine & Marble, producator de materiale din piatra naturala, ce detine in Turcia peste 25 de cariere de marmura, travertin si onix. In Romania, grupul detine showroomuri in Constanta, unde este si sediul reprezentantei, si in Otopeni.
Avand in vedere cresterea semnificativa a vanzarilor locale din ultimii ani, dar si potentialul foarte mare al pietei locale de produse din piatra naturala, grupul Mesta are in plan investitii de peste 30 de milioane de euro, pe termen scurt si mediu, in doua fabrici si un depozit in Constanta, dar si in Bucuresti. 
"Vrem sa cream un loc in care clientii nostri pot veni si pot cumpara orice au nevoie pentru constructia si amenajarea unei locuinte sau oricarui tip de spatiu. Vom extinde gama noastra de produse, pe langa piatra naturala vom oferi si alte tipuri de materiale pentru amenajari si constructii, ceramica, parchet etc., dar si mobila si obiecte sanitare. De asemenea, vom oferi si servicii de consultanta si vom avea echipe dedicate care pot oferi suport la montaje si intretinere", a precizat Erol Amet.
 
 
Crestere constanta a cererii de piatra naturala, in ultimii ani
Cererea de produse din piatra naturala pentru amenajari a crescut constant in ultimii ani, inclusiv in perioada pandemiei, cu o reducere temporara la inceputul anului 2022, generata de nesiguranta indusa de declansarea conflictului din Ucraina. Erol Amet precizeaza, insa, ca in 2023 piata revine la normal.
"Acum, in 2023, pentru ca oamenii s-au adaptat contextului politic mondial in care ne aflam, piata incepe sa revina la nivelul obisnuit. Dupa cresterile de preturi care au influentat toate domeniile, acum, cu pasi mici, preturile incep sa se alinieze la valorile normale. Pentru ca, in parcursul unei companii de succes, este normal sa fie fluctuatii ascendente si descendente, iar acum am traversat o perioada in scadere, perspectivele pe termen mediu sunt optimiste si asteptam o creste constanta", a explicat Erol Amet.
In ceea ce priveste tendintele in amenajare, reprezentantul Mesta spune ca, in continuare, nuantele preferate de clienti sunt cele neutre, deschise, in tonuri calde de gri si bej, in timp ce principalele criterii de achizitie se mentin calitatea, pretul si termenele de livrare.
"Fie ca este vorba de renovarea locuintei sau de proiecte de constructii mai ample, livrarea in cel mai scurt timp este un criteriu de selectie pentru clienti care va exista intotdeauna, indiferent de perioada. Grupul Mesta a investit peste 10 milioane de euro in anul 2018 in utilaje noi, care ajuta la automatizarea si optimizarea productiei. Astfel, reusim sa realizam proiecte ample in timp foarte scurt si fara erori de productie, cu ajutorul tehnologiei", a ma spus reprezentantul companiei.
 
 
Noi oportunitati generate de vanzarile online
Potrivit lui Erol Amet, una dintre cele mai mari provocari pe care le intampina pe piata locala este competivitatea preturilor. "Efectele cresterii preturilor se resimt, bineinteles, ca in orice domeniu. Acest lucru a determinat automat si compania noastra sa creasca preturile de vanzare. Chiar si asa, oamenii incep sa inteleaga si sa aprecieze din ce in ce mai mult investitiile in calitate, care pot dura o viata, si, astfel, prefera sa cumpere mai scump, dar mai rentabil pe termen lung. Pentru ca ne dorim sa oferim clientilor nostri cel mai bun raport calitate-pret, facem mereu eforturi pentru a mentine un pret avantajos", a precizat Erol Amet.
Ca oportunitate majora in aceasta perioada, reprezentantul Mesta indica vanzarile online. "Am pus la punct toata logistica necesara pentru a livra rapid si in conditii de siguranta orice cantitate de piatra", a mai precizat el.
Mesta realizeaza vanzari online prin intermediul portalului Stone Outlet, disponibil 24/7, unde este disponibila o gama variata de produse, incepand de la piatra pentru amenajari, pana la obiecte de decor si informatii utile ce vin in ajutorul clientilor.

Din aceeasi categorie

19 Feb 06:36 | QUATTRO Pavimente Tehnice deschide in 2025 fabrica de pardoseli suprainaltate
18 Feb 06:00 | SHERWIN-WILLIAMS a raportat vanzari de peste 23 miliarde USD in anul 2024
14 Feb 06:31 | ROCA: Portofoliul complet de solutii, suport ideal pentru depasire probleme curente
14 Feb 06:00 | DOW: Masuri proactive pentru limitarea riscurilor ciclului economic descendent
11 Feb 06:00 | AKZO NOBEL: Crestere organica a vanzarilor si expansiune a profitului in 2024
10 Feb 06:00 | PPG: Cifra de afaceri de 15,8 miliarde USD raportata pentru anul fiscal 2024
03 Feb 06:12 | KUMA: Provocari economice, dar si oportunitati de dezvoltare in 2025
22 Ian 11:28 | Knauf Insulation anunta inceperea productiei de vata minerala de sticla, la Tarnaveni
17 Ian 06:00 | H.B. FULLER: Incasari afectate de conditii slabe de piata, din ultimul trimestru 2024
15 Ian 06:00 | BASF isi majoreaza capacitatea de productie de la fabrica Neopor din Ludwigshafen
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA