
"Piata de izolatii din Romania este matura, in 2021 situandu-se la peste 350 milioane de euro, in crestere cu 47% fata de anul anterior, potrivit datelor Neomar Consulting. In prezent, vata minerala de sticla reprezinta aproximativ 30-35% din totalul pietei de materiale termoizolante. Un impact asupra cresterii de aproximativ 5% anual al consumului de vata minerala vine si din majorarea numarului de cereri pentru reabilitarile termice ale locuintelor si a altor cladiri rezidentiale, precum si ale unor cladiri publice precum scoli, spitale, gradinite sau cladiri administrative", a declarat Adrian Garofeanu, General Manager Knauf Insulation Romania si Bulgaria.

Compania se afla printre cei mai mari producatori din lume de solutii de izolatie. In Romania este activa din anul 2008, fiind printre primii trei producatori de izolatii, cu un portofoliu extins, de la vata minerala de sticla, la vata minerala bazaltica si placi din fibre de lemn (Heraklith).
"Obiectivul nostru principal este sa ne mentinem si sa ne consolidam aceasta pozitie pe piata locala, dar mai ales sa continuam sa fim un partener de incredere pentru clientii si furnizorii nostri. Cele mai bine vandute produse sunt cele destinate termoizolarii peretilor exteriori (termosistem cu vata minerala bazaltica) si termoizolarii la interior (mansarde, pereti de compartimentare). Suntem furnizori de vata minerala pentru o serie de proiecte mari de cladiri destinate rezidentialului precum si centre logistice si magazine de bricolaj, la nivel national. Ne propunem sa continuam sa inovam, imbunatatindu-ne continuu gama de produse care sa raspunda cererii in crestere pentru o eficienta energetica optima, produse cu un coeficient de transfer termic cat mai mic fabricate cu tehnologia ECOSE®", a precizat reprezentantul Knauf Insulation.
Implementarea standardului nZEB impulsioneaza piata izolatiilor
Implementarea standardului nZEB (nearly Zero-Energy Building - pentru cladiri cu consum de energie aproape zero) a generat o crestere a cererii de solutii de izolatie si, implicit, a volumului comercializat pe piata locala.

"Constatam, in ultima perioada, o crestere a numarului clientilor informati care vin in magazine (fie la cele de bricolaj, fie la partenerii Knauf Insulation) si cer deja produsul dorit, documentandu-se in prealabil. Drept rezultat, fata de anii trecuti, clientii aleg in general un produs superior calitativ, intelegand importanta si beneficiile izolarii (atat pentru sezonul rece, cat si pentru vara). De aceea, aleg produse care sa le ofere mai mult confort si o eficienta energetica a cladirii in care locuiesc, la un standard de calitate foarte bun. Pe segmentul de clienti nerezidentiali, mai ales in cazul cladirilor de birouri, observam ca antreprenorii si constructorii sunt mai atenti la partea de izolare (inclusiv din punct de vedere termic, acustic sau al protectiei la foc). Totodata, acestia pun mai mult accent pe sustenabilitate, fiind orientati spre obtinerea de clasificari superioare privind eficienta energetica pentru cladirile nou-construite", a precizat Adrian Garofeanu.
Potrivit managerului, costul ridicat al materiilor prime, la care se adauga majorarile de preturi la energie si transport, sunt provocari pe care le-a gestionat echilibrat, incercand sa mentina cat mai mult preturile produselor Knauf Insulation.
"Sa nu uitam faptul ca, in acest moment, pe fondul contextului international, si Romania este in deficit de resurse de baza - petrol, gaze si electricitate. Acest lucru continua sa genereze cresteri de preturi, si implicit inflatie. Astfel, una din prioritatile autoritatilor este gasirea de surse de energie alternative, respectiv de reducere a consumului. Avand in vedere faptul ca nu mai putin de 40% din energia consumata la nivel global se duce spre incalzirea si racirea cladirilor, cu atat mai mult este important sa fim competitivi si sa ne concentram eforturile spre a oferi clientilor solutii eficiente energetic", a mai precizat Adrian Garofeanu.