
Florin Chiper, director de marketing si vanzari al diviziei de adezivi comerciali din cadrul Romania: "Livrarile de spuma poliuretanica au scazut in 2009 cu aproximativ 40% fata de 2008. In prima jumatate a anului in curs, trendul descendent s-a atenuat, iar estimarile proprii cu privire la intregul exercitiu financiar prevad o reducere a incasarilor de circa 20%. Chiar si in aceste conditii nefavorabile, am continuat sa ne dovedim consecventa in aplicarea stricta a strategiei de marketing stabilite initial. Astfel, in cadrul gamei de produse siliconice, am lansat modelul Ceresit FT 101, bazat pe tehnologia FlexTec, patentata de Henkel. Sortimentul face parte din categoria etansantilor cu proprietati adezive, avand un comportament optim indiferent de tipul de materiale in combinatie cu care este utilizat, de conditiile de mediu si de specificul aplicatiei. De asemenea, in 2010 am promovat intens adezivul poliuretanic pentru polistiren Ceresit CT84. Acesta constituie o dovada a spiritului inovator promovat permanent de Henkel, precum si a atentiei constante acordate solicitarilor consumatorilor. De altfel, prognozam o crestere de 15% a vanzarilor ale diviziei specializate (ce include spume poliuretanice, etansanti si adezivi comerciali), in contextul diversificarii portofoliului de produse si pe fondul investitiilor sustinute in promotii dedicate clientilor finali. Dintre problemele intampinate in ultima perioada, cele mai stringente au fost reprezentate de lipsa lichiditatilor si de scaderea cererii in sectorul materialelor de costructii. Reducerea perpetua a comenzilor pe piata de tamplarie termoizolanta afecteaza, in mod direct, producatorii de spuma poliuretanica. Programele de reabilitare termica a blocurilor dezvoltate cu ajutorul Guvernului sau in cadrul unor parteneriate publice-private, reprezinta solutii imediate la obstacolele generate in acest moment de recesiunea economica pe care o parcurgem. Pe termen scurt, ne vom concentra, in mod deosebit, pe imbunatatirea sistemului de distributie numerica si calitativa si pe optimizarea, in continuare, a portofoliului de produse. Continuam, de asemenea, alocarea de fonduri importante pentru educarea si informarea consumatorilor, comunicarea si promovarea produselor noastre fiind alte doua obiective prioritare".