
In ansamblul lor, vanzarile anuale Henkel (incluzand diviziile de cosmetice si bunuri de larg consum) au depasit 18 miliarde euro, in urma unei cresteri nominale de 10,1%, evolutia organica fiind de 3%. "Anul 2015 a reprezentat o perioada excelenta pentru Henkel. Am inregistrat cresteri procentuale de doua cifre atat in ceea ce priveste vanzarile, cat si profitul, la nivelul tuturor celor trei divizii de activitate. Pietele emergente au continuat sa reprezinte principalele motoare de crestere, acestea fiind dublate de evolutii bune si in tarile dezvoltate", a declarat Kasper Rorsted, CEO al grupului Henkel.
In 2016, conducerea companiei estimeaza mentinerea unui mediu economic provocator, context in care este anticipata o crestere de 2%-4% a vanzarilor organice.
***
In Romania, grupul german este activ prin reprezentanta Henkel Romania, companie ce a raportat pentru 2014 o cifra de afaceri de 587 milioane de lei (133 milioane de euro), in scadere cu 4,3% fata de nivelul de 613,5 milioane de lei (139 milioane de euro). Totusi, profitul net al companiei locale s-a majorat cu 59%, de la 24,2 milioane de lei (5,5 milioane de euro) in 2013 la 38,5 milioane de lei (8,7 milioane de euro) in 2014. In ultimii ani, Henkel Romania a lucrat, in medie, cu 500 de angajati. La nivel national, compania detine trei centre de productie, situate in Pantelimon (Ilfov), Campia Turzii (judetul Cluj) si Roznov (judetul Neamt), cu o capacitate de productie totala de 680.000 - 700.000 de tone pe an.