
Grupul Henkel a anuntat depasirea pentru prima data a pragului de 20 miliarde euro in ceea ce priveste incasarile, in urma unei majorari de 7%, respectiv unei cresteri organice de 3,1%. La randul sau, profitabilitatea a sporit in mod semnificativ, atingand 17,3%. Managementul executiv al concernului a afirmat ca 2017 a fost realmente un an de succes pe parcursul caruia, in pofida volatilitatii si provocarilor de diverse tipuri care au caracterizat economia mondiala, Henkel a consemnat recorduri atat in planul vanzarilor, cat si al profitului. Compania s-a focalizat continuu pe implementarea prioritatilor strategice si a obtinut progrese substantiale din acest punct de vedere, toate acestea fiind completate de cateva achizitii complementare, cu ajutorul carora a fost consolidat portofoliul de produse. Pe segmentul de adezivi pentru constructii, rezultatele au crescut organic cu 5%, ajungand la 9,38 miliarde euro. Analiza geografica a activitatii indica faptul pietele emergente au avut o contributie importanta la rezultatele grupului (+5,3%), in vreme ce aportul tarilor dezvoltate a fost de numai 1,5%. De asemenea, trebuie aratat ca regiunea est-europeana a reusit incasari in crestere cu 6%, cea mai mare dintre toate zonele analizate. Obiectivul pe termen scurt este acela de a asigura avans al cifrei de afaceri cuprins intre 2% - 4%, pana in 2020. In ceea ce priveste 2018, tinta stabilita este de a obtine avansuri de 2% - 4% pentru fiecare divizie, iar acest lucru va fi posibil printr-o crestere sustenabila a activitatii. In Romania, Henkel a realizat in 2016 vanzari de 759,2 milioane de lei, cu 18,5% mai mari fata de anul precedent. Subsidiara locala opereaza prin trei centre, situate in Pantelimon (Ilfov), Campia Turzii (judetul Cluj) si Roznov (judetul Neamt), cu o capacitate de productie anuala totala de 680.000 - 700.000 de tone.