
Producatorul de obiecte sanitare si placi ceramice Cersanit SA - Roman a inregistrat o reducere cu 14% a cifrei de afaceri din 2012 in raport cu anul anterior, pana la 70 milioane de lei si pierderi din exploatare de doua milioane de lei, pe fondul reducerii cantitative a vanzarilor, precum si cresterii cheltuielilor curente. Compania detine o cota de 40% pe piata locala de obiecte sanitare. Din punct de vedere al structurii vanzarilor, acest tip de produse are o pondere de 67% din cifra de afaceri, diferenta fiind constituita de produse ceramice termice (20% din incasari), mobilier de baie (11%) si placi ceramice (2%). In perioada urmatoare, societatea are in vedere lansarea pe piata a unor noi produse. "In prima jumatate a anului 2013 vom completa oferta de obiecte sanitare disponibila pe piata, prin asigurarea unor servicii complementare, de service si post-garantie. De asemenea, in a doua parte a anului vom lansa conceptul Pure, ce va fi constituit din obiecte sanitare din gama premium cu glazura antibacteriana. In domeniul mobilierului pentru baie vom lansa sase serii noi de lavoare, in timp ce, in ceea ce priveste sectia de ceramica termica, vom continua investitiile in productie, in trimestrul al doilea urmand a initia lucrarile de modernizare a preselor", se arata in raportul financiar al Cersanit SA, transmis catre Bursa de Valori Bucuresti. Potrivit datelor firmei, anul trecut a fost marcat de o stagnare a preturilor materiilor prime, usoare cresteri ale cotatiilor fiind raportate numai la produsele pentru ambalare, in special ca urmare a scumpirii costurilor cu gazele naturale si energia electrica. Informatii suplimentare, la
www.cersanit.ro