
Laurentiu Lupusor, director general al Baumit: "Daca pana in urma cu ceva vreme o cantitate semnificativa de materiale destinate montajului placilor ceramice se folosea la realizarea sistemelor de termoizolare, in acest moment, datorita faptului ca pretul adezivului de polistiren a scazut foarte mult (plasandu-se uneori chiar sub cel al adezivului de placaje ceramice), aplicatorii profesionisti au optat pentru varianta indicata de producatori. In ceea ce priveste compania noastra, continuam sa livram produse pentru lucrarile de reabilitare termica (cele mai multe, din Bucuresti) si investitiile private ce vizeaza constructiile noi, unde sunt solicitate solutii din categoria premium. Din punct de vedere al structurii livrarilor, cea mai mare cerere (cu o pondere de circa75%) este consemnata de produsul DuoContact, foarte solicitat pe piata de retail. Explicatia acestei polarizari rezida in orientarea pietei catre produsele mai ieftine. Urmatoarea pozitie este ocupata de sortimentul Pro, cu o cota de circa 15 %, diferenta fiind reprezentata de sistemele Star, Open sau cele ce includ vata minerala. Referitor la perspectivele pe termen scurt, se poate afirma ca piata de profil se incadreza pe un trend de crestere ponderata, care nu va depasi aproximativ 3% pe an. Date find aceste conditii specifice, pentru 2012 estimam ca vom consemna o cifra de afaceri egala cu vanzarile din 2011, existand chiar o posibilitate de depasire de aproximativ 2%, care va depinde insa de evolutiile politice din partea doua a anului. In acest moment, capacitatea instalata a unitatilor de productie permite realizarea anuala a 10 milioane mp de termosisteme complete. Deocamdata aceasta este suficienta pentru a acoperi cerintele curente, iar, in functie de evolutia cererii, ar putea fi lansata o noua investitie in zona de vest a tarii".