Luni, 24 Februarie 2025
RO EN

ANALIZA: Vanzari globale de placi ceramice de 136 miliarde USD

Placile ceramice sunt materiale anorganice si non-metalice, realizate prin arderea la temperaturi foarte ridicate a unor materiale precum lutul, alumina, carburile de siliciu sau de tungsten. Potrivit unei analize de piata publicate recent de compania nord-americana specializata Technavio, cresterea semnificativa a activitatii de constructii la nivel global din ultima perioada constituie un factor ce incurajeaza o evolutie anuala constanta in domeniu. Potrivit previziunilor, piata globala de placi ceramice poate atinge, la finele anului 2020, nivelul valoric de 136 miliarde USD. Factori iminenti, cum sunt durabilitatea si usurinta in intretinere a placilor de gresie si faianta, fac ca aceste produse sa castige tot mai multa popularitate, majoritatea comenzilor urmand a proveni din dezvoltarea constructiilor de cladiri sanitare, laboratoare si imobile de locuinte. Mai mult, placile rezistente la patare si la germeni vor sustine suplimentar dezvoltarea din domeniu, fiind mai sanatoase si mai accesibile pentru acoperirea peretilor in comparatie cu vopselele traditionale.
Din punct de vedere al structurii pietei, ponderea placilor ceramice pentru pardoseala (gresie) va fi superioara cotei faiantei in urmatorii cinci ani. Disponibilitatea placilor de gresie in variate forme si nuante reprezinta un argument valabil, ce face posibila atingerea unei ponderi de 60% a cotei gresiei din totalul pietei globale de placi ceramice, pana in 2020.
Conform analistilor Technavio, cele mai multe comenzi vor proveni, in urmatorii cinci ani, din regiunea Asia-Pacific. Cheltuielile guvernamentale si investitiile anuntate de companiile private in sectorul constructiilor vor reprezenta factori decisivi pentru evolutiile estimate de specialisti. Piata este destul de fragmentata regional, numarul marilor producatori globali (cu activitati pe mai multe continente) fiind relativ redus, cu numai doi lideri incontestabili: Grespania si Iris Ceramica. Dezvoltarea de placi ceramice care pot fi personalizate in functie de design, culoare, textura si/ sau dimensiune va determina o competitie intensa intre companii cel putin pana in 2020. Furnizorii care au posibilitatea de a produce placi exclusiviste, bazate pe analize specifice ale consumatorilor din fiecare tara in parte, vor avea mai multe posibilitati de a castiga cota de piata, in detrimentul competitorilor.

Din aceeasi categorie

24 Feb 06:00 | ROCKWOOL: Performanta puternica, crestere a veniturilor si o rentabilitate solida
19 Feb 06:36 | QUATTRO Pavimente Tehnice deschide in 2025 fabrica de pardoseli suprainaltate
18 Feb 06:00 | SHERWIN-WILLIAMS a raportat vanzari de peste 23 miliarde USD in anul 2024
14 Feb 06:31 | ROCA: Portofoliul complet de solutii, suport ideal pentru depasire probleme curente
14 Feb 06:00 | DOW: Masuri proactive pentru limitarea riscurilor ciclului economic descendent
11 Feb 06:00 | AKZO NOBEL: Crestere organica a vanzarilor si expansiune a profitului in 2024
10 Feb 06:00 | PPG: Cifra de afaceri de 15,8 miliarde USD raportata pentru anul fiscal 2024
03 Feb 06:12 | KUMA: Provocari economice, dar si oportunitati de dezvoltare in 2025
22 Ian 11:28 | Knauf Insulation anunta inceperea productiei de vata minerala de sticla, la Tarnaveni
17 Ian 06:00 | H.B. FULLER: Incasari afectate de conditii slabe de piata, din ultimul trimestru 2024
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA