
AkzoNobel a reusit si in primul trimestru din actualul exercitiu financiar un progres in ceea ce priveste cifra de afaceri, care s-a consolidat din punct de vedere organic cu 1%, ajungand la 2,18 miliarde euro. Avansul asigurat de raportul optim calitate/pret a fost compensat in totalitate de scaderea cu 7% a volumelor comercializate, insa in directie contrara au actionat achizitiile, care au exercitat un impact de 1% si au facut posibila raportarea acestei cresteri. Partea pozitiva este aceea ca profitul operational ajustat a sporit cu 9% si a ajuns la 163 milioane euro, de la 149 milioane euro, cat era in perioada de referinta. Pe segmentul de vopsele decorative, indicatorul ROS (return of sales) a crescut de la 6,6% la 7,1% gratie unei strategii optime care a asigurat un echilibru stabil intre calitate si pretul de desfacere, precum si a noilor strategii in materie de pret, care sunt in curs de implementare la nivel de grup. In ceea ce priveste sistemele performante de finisaj, variabila mentionata anterior a sporit, la randul sau, cu 0,3% si a ajuns la 10,3%. Practic, vanzarile de vopsele decorative au atins 844 milioane de euro, iar cele de sisteme performante de acoperire s-au plasat la 1,33 miliarde euro. Analiza geografica a operatiunilor indica faptul ca principala piata careia i se adreseaza AkzoNobel este Europa Occidentala (34% din vanzari), urmata de Asia-Pacific si America de Nord. Interesanta, de asemenea, este evolutia asa-numitei Europe emergente, care, in prezent, are o cota de 9% din cifra de afaceri a grupului. Pe piata din Romania, ca urmare a recentei achizitii a companiei Fabryo, AkzoNobel a devenit liderul sectorului de vopsele decorative. In 2017, Akzo Nobel Coatings a raportat o cifra de afaceri de 44,5 milioane de lei pentru (+4% fata de anul anterior), in vreme ce vanzarile Akzo Nobel Powder Coatings s-au situat la 7,07 milioane de lei.