
Interviu cu Marius Pintea (46 de ani), Market Manager al Akzo Nobel Coatings.
- Cum va evolua compania, avand in vedere obiectivele stabilite?
- In primele sapte luni ale anului in curs, cifra de afaceri a companiei noastre s-a majorat cu aproximativ 5% fata de aceeasi perioada din 2014, iar pentru intregul an 2015 ne-am propus sa acceleram ritmul de crestere si sa ajungem la un plus de 10% fata de nivelul de 10 milioane de euro realizat in 2014. Prin produsele noastre, ne adresam in general clientilor de retail si renovarilor. Nu colaboram pentru proiecte mari, unde sunt solicitate preponderent produse din gamele medii, insa intentionam sa lansam o astfel de serie, sub brandul Supralux, prin intermediul careia sa accesam acest domeniu. Pana la sfarsitul anului in curs lansam produsele Supralux si in primavara lui 2016 vom avea disponibil intregul portofoliu. Mai mult, in urmatorii ani dorim sa ne extindem cat mai mult pe piata de vopsele cu ajutorul Supralux, astfel incat sa devenim unul dintre primii cinci competitori din domeniul vopselelor decorative si nu numai, in urmatorii 3-4 ani.
- Ce tendinte sunt pe piata vopselelor, tinand cont de noul context economic?
- Nu detinem date exacte privind evolutia concreta a pietei de vopsele in 2015, insa putem estima ca tendinta descrescatoare se va opri in acest an, din 2016 urmand a fi reluat trendul ascendent. Lipsa proiectelor de anvergura continua sa afecteze cererea de vopsele din Romania. Piata se va plasa, astfel, la un nivel valoric de 140-150 milioane de euro in 2015, urmand ca din 2016 sa fie consemnate evolutii anuale de 2%-3%. Traiectoria pietei depinde, insa, de multi factori externi, cum ar fi mediul economic, efectele noului cod fiscal etc. In prezent, insa, cea mai mare parte a cererii din domeniu se datoreaza proiectelor de renovare. Din punct de vedere al tendintelor de design, in ultimii ani am observat o crestere a preferintei clientilor pentru utilizarea de vopsele colorate in cazul amenajarilor interioare (galben, portocaliu, verde pal etc.), in detrimentul albului, desi acesta continua sa fie predominant.
- Ce dinamica au avut importurile de lacuri si vopsele in 2015?
- In calitate de importatori, am observat ca producatorii autohtoni dau tonul pietei, detinand peste 90% din volumele care se comercializeaza in domeniu. Tendinta se va mentine, avand in vedere faptul ca producatorii locali sunt performanti tocmai datorita faptului ca produc in tara. Noi suntem furnizori de produse premium, pe o piata dictata de factorul pretului. Totusi, in ultimii ani, am observat ca optiunea pentru materiale de calitate intervine tot mai mult in alegerea consumatorilor.