
Akzo Nobel a continuat sa urmareasca obiectivul de imbunatatire a performantei operationale, conducerea companiei considerand ca doar astfel se poate obtine o pozitionare favorabila in vederea dezvoltarii ulterioare si o exploatare optima a oportunitatilor de afaceri. In trimestrul al doilea din 2015 s-a remarcat impactul pozitiv exercitat de strategia respectiva asupra profitabilitatii si consolidarii pozitiei favorabile detinute in ceea ce priveste sustenabilitatea. Vanzarile din perioada analizata au cumulat 3,94 miliarde euro, fiind cu 6% mai mari in raport cu intervalul de referinta. Un impact negativ a fost generat de cesiunea diviziei de produse chimice pentru industria hartiei, precum si de scaderea livrarilor pe anumite segmente. Din punct de vedere geografic, in Europa nu s-a consemnat o crestere a rezultatelor, conditiile economice ramanand instabile in Federatia Rusa. Pe segmentul vopselelor decorative, livrarile s-au majorat cu 6% (1,13 miliarde euro) in vreme ce divizia de solutii performante de acoperire a inregistrat un avans de 8% in planul vanzarilor (1,55 miliarde euro). Obiectivele pentru 2015 sunt de obtinere a unei marje a profitului de 9% si a unui procent de returnare a investitiilor de 14%. In Romania, holdingul activeaza prin intermediul companiilor Akzo Nobel Coatings si Akzo Nobel Powder Coatings, care au raportat in 2014 vanzari de 43,9 milioane de lei (-3,9%), respectiv de 4,84 milioane de lei (-16,4%). Produsele specifice sunt promovate sub marcile Sadolin (materiale pentru finisajul lemnului) si Interpon (vopsele pulbere, folosite la finisajul in camp electrostatic al profilelor din aluminiu). Pentru informatii suplimentare, click
aici