
In primele noua luni ale anului in curs, afacerile Adeplast au crescut cu 17% fata de aceeasi perioada din 2015, pana la 277 milioane de lei (peste 61 milioane de euro). In aceeasi perioada, compania a livrat peste un milion de metri cubi de polistiren, in conditiile in care la sfarsitul lui 2015, nivelul atins pentru acest produs a fost de 966.000 mc.
"In ceea ce priveste termosistemul am reusit sa livram 10 milioane de metri patrati, iar sezonul este in plina derulare. Ne pastram prima pozitie pe piata de polistiren, care anul acesta a suferit o serie de schimbari, in sensul ca un producator roman si-a vandut facilitatile catre o multinationala, iar altii s-au agregat in diverse structuri asociative, care reprezinta mai mult sau mai putin interesele pietei. Totusi, in pofida evolutiilor din acest an, piata de polistiren se asaza, incet, pe aceleasi coordonate ca in tarile dezvoltate, iar la final vor ramane 4-5 producatori importanti, care isi vor disputa clientii doar pe principii calitative, iar producatorii «de garaj» vor disparea cu totul din peisajul actual al pietei", a precizat Marcel Barbut.
Cresteri importante la noua luni sunt inregistrate si la export, prin livarile din Ungaria, Bulgaria, Republica Moldova, Cipru, Marea Britanie, Germania si Austria. "Avem un avans de 55% fata de anul trecut si aceasta se datoreaza faptului ca am inceput sa avem parteneri stabili in zone cu potential mare de dezvoltare, dar si pentru ca investitiile in certificarile de calitate ale produselor incep sa dea rezultate", a explicat Alex Barbut, Export & Development Manager in cadrul Adeplast.
Potrivit datelor companiei, gamele de produse care au inregistrat cele mai mari cresteri sunt polistirenul, mortarele umede si cele uscate. Una dintre pietele pe care societatea le-a accesat intens in ultima perioada a fost cea a hidroizolatiilor, prin comercializarea produselor Schomburg. La acestea se adauga membranele hidroizolante, care, la noua luni au inregistrat o crestere valorica de 26% si cantitativa de 51% a vanzarilor.
***
Adeplast este cel mai important producator roman de materiale pentru constructii, avand trei platforme industriale in Oradea, Ploiesti si Roman, cu capacitati totale de 1,15 milioane de tone de adezivi si mortare uscate, 100.000 de tone de vopsele si 2,5 milioane de metri cubi de polistiren expandat.
In 2015, vanzarile companiei au crescut cu 2%, pana la 306,5 milioane de lei, in contextul unei majorari de 16,5% a profitului, care a ajuns la 14,6 milioane de lei.