Duminică, 24 August 2025
RO EN

ADEPLAST: Schimbare radicala a structurii cererii de materiale

Recesiunea economica din 2009 a adus si o schimbare a structurii cererii pe piata materialelor de constructii. Astfel, compania Adeplast a inregistrat o diminuare de 40% a vanzarilor de mortare mecanizate, de zidarie si sape, din cauza sistarii marilor proiecte, cu toate ca in prezent veniturile companiei sunt la nivelul celor din aceeasi perioada a anului trecut. In acelasi timp, reprezentantii societatii au raportat o majorare a livrarilor de produse de finisaje si reparatii. Vanzarile de vopsele si tencuieli decorative realizate la noua fabrica din Ploiesti (deschisa in 2009) au contribuit pozitiv la cifra de afaceri. "Pentru anul viitor avem in vedere o crestere esentiala a afacerilor cu aceste produse, pentru ca, in 2011, sa ne situam printre primii cinci producatori locali", a declarat Marcel Barbut, proprietarul companiei. In ceea ce priveste efectele contextului dificil de pe piata constructiilor asupra societatii, oficialii Adeplast semnaleaza cresterea numarul infractiunilor in domeniu, in conditiile in care legislatia cu privire la emiterea biletelor la ordin si a altor mijloace similare de plata ar trebui schimbata. "Exista persoane care profita de slabiciunile companiilor pentru a lua bani de la acestea fara a avea vreo intentie de a-i inapoia, principalele consecinte fiind destabilizarea firmei si, implicit, a economiei. Sunt «scoase» din societati sume importante de bani fara a se achita TVA, impozitul pe profit (in valoare de 16%) sau cel pe dividende (16%). Aceasta inseamna ca 51% din fonduri ar trebui incasate de statul roman. In acelasi timp, exista o problema si cu autoritatile de supraveghere a pietei de profil", a precizat reprezentantul firmei.
In 2009 societatea a inclus in portofoliu noi produse. "Un material nou-lansat a fost mortarul pentru consolidarea cladirilor afectate de cutremur - MT 100 Seismo - pe care l-am promovat intens pe piata fara a avea, insa, rezultate spectaculoase. In acelasi timp, daca introduci pe piata un produs cunoscut, dar la un pret mai avantajos, vanzarile cresc imediat. Este cazul vopselelor (Meseriasului si Weiss) si tencuielilor decorative, pe care le livram in cantitati mari", sustine Marcel Barbut. Conform acestuia, piata este, inca, dependenta de pret, calitatea fiind pe pozitia secunda in preferintele consumatorilor. Informatii suplimentare, la www.adeplast.ro.

 

 

Din aceeasi categorie

21 Aug 07:00 | SIKA: Cresterea marjei EBITDA si obiective ambitioase privind sinergiile si performanta
21 Aug 07:00 | TARKETT inregistreaza o usoara crestere organica a vanzarilor si prognoze moderate
20 Aug 07:00 | ARMSTRONG raporteaza o crestere de 16,3% a cifrei de afaceri in trimestrul al doilea
19 Aug 07:00 | PPG raporteaza rezultate bune pentru S1, sustinute de segmentul Performance Coatings
18 Aug 07:00 | DOW anunta activitate slaba in Europa si incertitudine generata de politici tarifare
12 Aug 07:00 | SHERWIN-WILLIAMS anunta majorarea vanzarilor si crestere in dona de rezidential
08 Aug 07:00 | AKZO NOBEL anunta cresterea profitabilitatii la 15% datorita masurilor de eficientizare
21 Iul 07:00 | HB FULLER: Reducerea costurilor si impactul achizitiilor din T2 mentin rata profitului
16 Iul 10:39 | Saint-Gobain Romania l-a numit pe Jakub Kotala in functia de CEO
03 Iul 07:00 | ROCKWOOL raporteaza o rentabilitate solida in primul trimestru al anului 2025
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA