
Asociatia deruleaza o campanie pentru informarea consumatorilor
Dupa cum a mai explicat directorul executiv al ROMEPS, in urma finalizarii unui studiu referitor la vanzarile nationale de polistiren expandat, rezulta ca mai mult de 50% din polistirenul folosit in Romania nu respecta standardele tehnice impuse de aplicatiile pentru care este livrat, iar din acesta mai mult de o treime se comercializeaza sub denumiri inselatoare. „Pentru a se proteja, consumatorii trebuie sa citeasca eticheta, sa afle ce produs cumpara. Informarea este cel mai la indemana instrument de control. Pentru a veni in sprijinul clientilor, am demarat, din data de 18 iunie 2013, campania nationala intitulata “Citeste eticheta!”. Astfel, tragem un semnal de alarma cu privire la calitatea precara a polistirenului folosit in constructii. Consumatorul final intampina greutati atunci cand vine vorba sa se protejeze de neregulile din piata, iar campania noastra are tocmai rolul de a clarifica problemele specifice, fiind sustinuta si in mediul online. Pentru lucrarile de termoizolare, beneficiarii trebuie sa stie ca toate standardele europene recomanda folosirea polistirenului EPS 80, cu o grosime minima de 10 cm. Din informatiile noastre, in ultimii patru ani, cele mai multe lucrari de termoizolatii s-au realizat cu polistiren de tip EPS 60 sau chiar mai mic, materiale nerecomandate pentru aceasta aplicatie, fapt ce afecteaza consistent eficienta lucrarilor”, a adaugat Marin Crutescu. In urma discutiilor din cadrul conferintei – cu privire la desfasurarea programului national de reabilitare – s-a concluzionat ca impactul socio-economic al derularii pe scara larga a unor asemenea lucrari nu ar trebui sa fie neglijat, deoarece pentru fiecare milion de euro alocat pentru termoizolarea blocurilor se genereaza 25 de noi locuri de munca.
***
Asociatia Producatorilor de Polistiren Expandat din Romania s-a infiintat in anul 2004, din 2011 activand sub denumirea actuala - ROMEPS. Misiunea ROMEPS este aceea de a promova pe piata din Romania un standard de calitate pentru producatorii si importatorii de polistiren. Membrii actuali ai asociatiei sunt reprezentati de companiile: Arcon, Austrotherm, Isopor, Hirsch Porozell si Swisspor, acestea detinand o cota insumata ce depaseste 50% din piata de profil. Informatii suplimentare, la www.romeps.ro sau www.citeste-eticheta.ro