Miercuri, 11 Iunie 2025
RO EN

SECUNET: Stabilitatea financiara a companiei, principalul obiectiv pe termen scurt

Compania Secunet Project este specializata in furnizarea de sisteme complete si complexe de securitate si siguranta pentru orice tip de obiectiv de militar, civil, de infrastructura etc., fiind implicata in coordonarea, verificarea si expertiza tehnica de calitate a proiectelor in executia lucrarilor de constructii si instalatii. Societatea investeste in mod permanent in pregatirea personalului, acordand o atentie deosebita termenelor de raspuns si calitatii muncii prestate. In viitor, managementul Secunet intentioneaza sa implementeze instrumente de raportare automatizata si module de alerta care sa permita o reactie si mai rapida la cereri. In continuare, Alexandra Georgescu, sefa echipei de supervizare din cadrul Secunet Project, se refera la conjunctura pietei de instalatii de securitate si la perspectivele de dezvoltare ale companiei intr-un context de piata complex si provocator.
- Cum a evoluat activitatea de constructii si instalatii in primele 3 luni din 2025 si cum credeti ca se va dezvolta aceasta in perioada urmatoare?
- In primele 3 luni ale lui 2025, am constatat o accelerare a cererii, impulsionata de proiectele mari finantate prin PNRR. Cerintele au devenit mai complexe, cu accent pe digitalizare, sustenabilitate si trasabilitate a lucrarilor si, in consecinta, supervizarea este tot mai solicitanta. Pana la finalul lui 2025, preconizam o temperare usoara a activitatii din sectorul de constructii si instalatii, determinata de presiunile bugetare, dar pe termen mediu, 2026-2030, estimam o expansiune a portofoliului nostru, mai ales in proiecte strategice de infrastructura, educatie si sanatate.
Contextul de piata se mentine provocator si ne forteaza sa ne adaptam. Lipsa facilitatilor fiscale a redus mobilitatea fortei de munca, iar finantarea diminuata la 40%, conform perioadei de programare a fondurilor structurale pentru perioada 2021-2027 reduce atractivitatea unor investitii. Ne concentram pe eficientizarea proceselor si consilierea tehnica proactiva a beneficiarilor, pentru a limita blocajele.
- Ce impact considerati ca vor avea crizele recente asupra activitatii din constructii si instalatii si cum va pregatiti pentru a le face fata?
- Crizele suprapuse din ultimii ani - energetice, inflationiste, fiscale si logistice - au testat rezilienta companiilor din constructii. Efectele directe s-au resimtit in cresterea imprevizibila a costurilor materialelor, intarzieri in livrari, lipsa de predictibilitate in bugete si dificultati in accesarea fortei de munca. Am constatat ca incertitudinea afecteaza planificarea proiectelor si disciplina in executie. Am raspuns prin introducerea de instrumente digitale de urmarire in timp real, adaptarea graficelor de control pentru mai multa flexibilitate si intensificarea dialogului cu beneficiarii pentru a preveni blocajele.
- Care sunt dificultatile si provocarile pe care le intampinati in sectorul constructiilor de cladiri publice?
- Provocarile vin din mai multe directii, si anume: lipsa acuta de personal calificat pentru santiere complexe, schimbarile legislative frecvente care afecteaza documentatiile tehnice si termenele, precum si bugetele insuficient corelate cu realitatea din teren. In plus, presiunea de a respecta termene contractuale nerealiste, stabilite adesea fara consultarea specialistilor, genereaza tensiuni intre parti si riscuri de executie.
- Precizati nivelul cifrei de afaceri realizate de companie in 2024 si in primele 3 luni din 2025 si estimati evolutia acesteia in 2025.
- In 2024, compania a reusit sa isi mentina un nivel constant al cifrei de afaceri, in ciuda unui context marcat de instabilitate si blocaje in fluxurile de finantare publica. In primele 3 luni din 2025, trendul este similar celui din aceeasi perioada a anului anterior, insa nu putem vorbi despre o crestere clara, din cauza ritmului lent de plata si a intarzierilor frecvente in deblocarea fondurilor. Pentru perioada urmatoare, ne concentram pe mentinerea stabilitatii financiare, mai degraba decat pe crestere, avand in vedere faptul ca blocajele financiare frecvente duc la oprirea sau incetinirea santierelor, ceea ce ne afecteaza direct capacitatea de a factura la timp serviciile de supervizare deja prestate. In acest context, estimarile privind evolutia cifrei de afaceri raman prudente si depind, in mare masura, de reluarea predictibila a platilor si de fluidizarea circuitului financiar in cadrul proiectelor publice.

Din aceeasi categorie

03 Iun 15:26 | ELBI: Afaceri de 556 mil. lei in 2024 si noi investitii in extindere si digitalizare
29 Mai 12:30 | E-INFRA a finantat dotarea Laboratorului de Compatibilitate Electromagnetica al UTCN
15 Mai 11:34 | Baterii solare de 200 milioane euro, pot fi instalate in 2025 in sectorul rezidential
14 Mai 07:00 | SCHNEIDER: Crestere de 7,4% a cifrei de afaceri si prognoze optimiste pentru 2025
12 Mai 07:00 | SIGNIFY raporteaza vanzari de 1,4 miliarde de euro pentru primul trimestru din 2025
08 Mai 07:00 | 3M anunta vanzari de 6 miliarde USD si o rata de profitabilitate peste asteptari
07 Mai 11:25 | Smart Lighting devine Ambito si isi largeste aria de expertiza in instalatii
30 Apr 14:20 | Pene de curent: Protectia tehnologiei si datelor cand reteaua electrica se opreste
29 Apr 07:00 | ABB: Inceput puternic de an si optimizare creare de valoare prin gestionare portofoliu
15 Apr 14:44 | LICITATIE pentru lucrarile de instalatii din statiile Gutinas, Suceava si Rosiori
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA