Sâmbătă, 26 Iulie 2025
RO EN

CONSOLIGHT: Oportunitati legate de cresterea gradului de complexitate a investitiilor

Compania Consolight este una dintre cele mai mari companii de distributie de materiale si echipamente electrice, avand in portofoliul sau produse de la cei mai importanti furnizori internationali de pe piata de profil. Firma pune la dispozitia clientilor sai cele mai potrivite solutii, inca din faza de proiectare, iar varietatea produselor si profesionalismul echipei de specialisti asigura rezultate optime. Departamentul logistic a fost creat si dezvoltat astfel incat livrarea comenzilor sa se faca in orice punct din Romania, in cel mai scurt timp posibil. Noul HUB logistic din Bucuresti, recent inaugurat in urma unei investitii de peste doua milioane de euro, are ca rol tocmai optimizarea distributiei si cresterea acuratetii livrarilor. In cele ce urmeaza, Radu Niculescu, director general Consolight, se refera la situatia actuala si la oportunitatile de dezvoltare identificate pe piata din Romania.
 
- Cum a fost anul 2023 pentru compania Consolight?
- Anul 2023 a fost un an plin de provocari. Modificarile care au avut loc in structura investitiilor in constructii noi, precum si cele din piata DIY si a revanzatorilor de materiale electrice au fost principalele aspecte de notat in domeniul nostru de activitate. Cu toate acestea, anul 2023 a fost semnificativ pentru dezvoltarea companiei noastre. Astfel, am inceput un amplu proces de modernizare a tehnologiei care sa sustina dezvoltarea viitoare a companiei, precum si optimizarea proceselor interne. De asemenea, am alocat resurse semnificative pentru imbunatatirea serviciilor pe care le oferim partenerilor nostri atat din punct de vedere al calitatii, cat si al gamei acestora. Am acordat o atentie deosebita identificarii nevoilor partenerilor nostri si ne-am concentrat pe dezvoltarea gamei de produse, astfel incat sa putem raspunde tuturor nevoilor de solutii complete. Conform standardelor noastre, un aspect central al strategiei din 2023 a fost satisfacerea nevoilor si cerintelor clientilor nostri pentru a le putea furniza solutii conform exigentelor lor. In ceea ce priveste preferintele, anul trecut am observat o segmentare pe mai multe categorii de produse. Este vorba in principal despre solutii tehnologice avansate. Dezvoltarea tehnologiei i-a ajutat pe furnizorii nostri sa lanseze noi generatii de produse. Au fost clienti care le-au solicitat si implementat in proiectele lor. De asemenea, am constatat cresterea cererii de servicii si produse cu un raport cost - eficienta ridicat. In contextul economic al anului 2023, presiunea pe gama de produse cu raport cost - eficienta - calitate a fost mai mare decat de obicei. Consolight a raspuns acestei solicitari atat prin asigurarea disponibilitatii acestor produse, cat si prin extinderea gamei produselor care sa raspunda acestei nevoi.
 
- Care sunt obiectivele principale pe care le aveti in acest an?
- Strategia de dezvoltare in 2024 cuprinde trei directii principale. Este vorba, in primul rand, despre continuarea imbunatatirii calitatii serviciilor oferite partenerilor nostri. Pentru aceasta, vom fi si mai aproape de ei atat in stadiul de proiectare - ofertare, cat si in cel de executie a lucrarilor.
Totodata, urmarim dezvoltarea capacitatii operationale prin investitii semnificative in cele doua domenii principale: IT si logistica. Obiectivul nostru este acela de a continua sa fim un barometru in domeniul nostru de activitate.
Al treilea, dar nu cel din urma element de dezvoltare strategica in 2024 este reprezentat de dezvoltarea resursei umane. In contextul in care intreaga economie nationala se confrunta de cativa ani cu o criza de personal atat din punct de vedere cantitativ, cat si calitativ, vom continua sa investim in dezvoltarea competentelor in toate departamentele, cu un accent aparte in zona de consultanta. Asadar, in baza tendintelor observate in 2023, pentru anul 2024 anticipam o crestere a cotei de piata prin imbunatatirea relatiilor de colaborare cu toti clientii si prin cresterea calitatii serviciilor oferite. 

- Ce oportunitati si provocari identificati pe termen scurt?
- Principalele oportunitati ale anului 2024 vin din cresterea gradului de complexitate a investitiilor in constructii. Atat valoarea din ce in ce mai mare a acestora, cat si cresterea permanenta a calitatii produselor constituie provocari pentru care compania Consolight este pregatita. Provocarile vin si din predictibilitatea redusa in ceea ce priveste demararea investitiilor si impactul avut asupra industriei constructiilor de catre modificarile fiscale de la finalul anului 2023.

Din aceeasi categorie

04 Iul 12:22 | E-INFRA, membru fondator si partener al think-tank Atlantic Council Romania
26 Iun 12:26 | ADREM atrage 18 milioane euro de la ING si BRD pentru extinderea operatiunilor
26 Iun 07:00 | SIEMENS: Vanzari de aproape 20 miliarde euro si perspective de crestere de pana la 7%
25 Iun 11:54 | Schrack Technik a inaugurat noul centru de materiale electrice de la Domnesti
19 Iun 07:00 | LEGRAND obtine cresterea afacerilor cu 12,3% si are prognoze optimiste pentru 2025
18 Iun 12:46 | Kilowat: Eliminarea plafonarii energiei va aduce cresteri de 34-130% ale preturilor
11 Iun 15:14 | ADREM: Venituri de 70 milioane euro in 2024 si planuri de crestere cu 70% in 2025
11 Iun 07:29 | FOCUS Security: Crestere de 30% a cererii de automatizari integrate, pana in 2030
11 Iun 07:00 | EATON raporteaza afaceri de 6,4 miliarde USD in primele trei luni ale anului 2025
10 Iun 07:18 | SECUNET: Stabilitatea financiara a companiei, principalul obiectiv pe termen scurt
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA