Sâmbătă, 26 Aprilie 2025
RO EN

MARCILE sunt preferate in defavoarea pretului, in sectorul de instalatii electrice

Specialistii din domeniul instalatiilor electrice indica fara echivoc faptul ca, in acest sector de activitate, marcile produselor au o importanta mai mare decat pretul. Astfel, peste 1.075 de tehnicieni din bransa de instalatii electrice, care au dat curs intrebarilor dintr-un sondaj telefonic, au cazut de acord ca adevaratul rol al electricianului este acela de a alege produse ce poarta marci de incredere, in defavoarea pretului scazut, aferent sortimentelor „no name” sau etichetate cu brand-uri necunoscute. Acestea sunt rezultatele unui studiu elaborat recent de expertii companiei olandeze de cercetare si consultanta USP Marketing Consultancy (autori ai raportului Arch-Vision: Barometrul Arhitectural European), ce prezinta noile tendinte ale pietei europene de instalatii electrice.
„Electricienii cred ca pretul are doar un rol marginal in alegerea produselor, in toate tarile investigate in analiza, existand totusi o minoritate care prefera pretul in loc de brand, dar increderea in marci ramane predominanta, iar in Germania (cu 82% din raspunsuri in acest sens) ponderea este mai mare decat in Spania (48%), in timp ce in Polonia - reprezentativa pentru Europa de Est - cota electricienilor loiali marcilor este destul de semnificativa (73%). Specialistii in instalatii electrice din Germania, Olanda si Marea Britanie mentioneaza ca au deja cel putin o marca preferata, macar pentru cele mai importante componente ale unei lucrari. Totusi, imaginea importantei brand-urilor si pretului este aproape similara in Germania si Olanda, iar in Marea Britanie sunt mai multi instalatori pentru care pretul conteaza mai mult decat marca, in timp ce majoritatea celor din Polonia au o marca preferata, ponderea lor fiind mai mare decat a specialistilor francezi (73%, comparativ cu 65%). De aceea, nu este surprinzator ca electricienii orientati spre pret se regasesc cu precadere in Franta si Belgia, partial, din cauza numarului mai mic al celor axati pe marci (64% in Belgia si 65% in Franta), dar si din cauza exprimarii fara echivoc in favoarea pretului (27% in Belgia si 29% in Franta)”, a declarat Mark de Graaf, autorul cercetarii.
Potrivit studiului, doar 10% din specialistii spanioli sustin ca pretul este mai important decat marca, aceasta fiind cea mai redusa cota a unei astfel de optiuni in Europa. Este, de asemenea, interesant ca instalatorii spanioli orientati spre brand sunt, de asemenea, cei mai putini din Europa (48%). Astfel, cercetarea demonstreaza ca, in loc de pret si marca, pentru specialistii din aceasta parte a peninsulei inovarea este mult mai importanta. In acest sens, raportul trimestrial European Electrical Installation Monitor a ajuns la concluziile finale. Dupa diferite analize statistice, expertii USP Marketing Consultancy au identificat mai multe segmente de specialisti in instalatii electrice: instalatorul „conservator” si cel axat pe pret (21% fiecare), „pragmaticul inovator” (28%), „loialul inovatiei” (10%) si instalatorul „progresiv” (19%). Astfel, din cele 1.075 de interviuri cu 27 de raspunsuri fiecare a rezultat tema centrala a editiei European Electrical Installation Monitor pentru intervalul aprilie-iunie 2018 - si anume comportamentul/ atitudinea instalatorilor pentru a-i reuni in diferitele categorii mentionate anterior.

Din aceeasi categorie

15 Apr 14:44 | LICITATIE pentru lucrarile de instalatii din statiile Gutinas, Suceava si Rosiori
10 Apr 09:21 | Darcom Energy dezvolta un laborator fotovoltaic de ultima generatie, in Timisoara
27 Mar 06:13 | HIGH TECH CLIMA: Crestere de 40% a afacerilor din 2024, pana la 35 milioane euro
19 Mar 11:47 | KILOWAT: Cererea de panouri fotovoltaice s-a dublat in primele luni ale anului
05 Mar 11:08 | PROMELEK XXI: Afaceri de 46 milioane de euro in 2024, mai mari cu 5% fata de 2023
04 Mar 06:00 | SCHNEIDER: Flux de numerar de 4 miliarde euro pentru al doilea an consecutiv
27 Feb 06:00 | SIEMENS: Rezultatele promitatoare din trimestrul intai genereaza dinamica pozitiva
26 Feb 06:00 | LEGRAND: Crestere organica de 6,2% a vanzarilor in trimestrul al patrulea din 2024
20 Feb 06:00 | ABB a raportat vanzari in crestere cu 2% de aproape 33 miliarde USD in 2024
19 Feb 10:42 | GEWISS achizitioneaza majoritatea actiunilor Beghelli si anunta o oferta de delistare
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA