
În primul trimestru al anului fiscal 2026, care se va încheia la 31 martie 2027, Mitsubishi Electric a înregistrat vânzări de 1.312,8 miliarde de yeni (circa 8,72 miliarde USD), cu 26,4 miliarde de yeni mai mult față de anul precedent. Profitul operațional s-a plasat la 111,9 miliarde de yeni (+53,3 miliarde de yeni comparativ cu perioada de referință). Deși afectate de aprecierea yenului atât vânzările, cât și profitul s-au situat pe un trend ascendent în principal datorită creșterii vânzărilor în segmentele infrastructură și viață, precum și în domeniul sistemelor de automatizare industrială. De asemenea, un impact pozitiv a fost exercitat de transferul de acțiuni al filialei companiei. Ambii indicatori menționați anterior au atins niveluri record pentru primul trimestru. Pe segmentul sistemelor de construcții, cifra de afaceri a fost de 567,8 miliarde yeni (+12.6), iar profitul de 46,5 miliarde yeni (+10.8%). Piața a înregistrat o cerere robustă, în special în Orientul Mijlociu. În unele regiuni, cum ar fi Japonia, au fost consemnate înregistrat întârzieri în programele de construcții și revizuiri ale planurilor de cheltuieli de capital din cauza impactului continuu al prețurilor ridicate ale materialelor și al costurilor logistice. Comenzile au scăzut mai ales din cauza situației nefavorabile din Asia de Est și a celei de pe piața instalărilor noi de ascensoare în Japonia, în timp ce încasările au sporit ca urmare a majorărilor din Japonia. În ceea ce privește sectorul sistemelor de climatizare și produse pentru uz casnic, cifra de afaceri a sporit cu 10,7% până la 413,5 miliarde yeni, iar veniturile cu 7,5%, totalizând 34,1 miliarde yeni. Previziunile pentru întregul an fiscal 2026 indică încasări de 5.400 miliarde yeni și venituri operaționale de 430 miliarde yeni. Deși prognozele privind volumul vânzărilor pentru activitatea de echipamente auto au fost revizuite, cele referitoare la valorile generale nu s-au modificat, fiind susținute de un yen mai slab decât se preconiza în primul trimestru și reflectând o creștere a cererii legate de inteligența artificială (AI) în activitatea de sisteme de automatizare industrială. Se mai estimează că impactul politicilor tarifare ale SUA va rămâne neschimbat față de previziunile anterioare (−30 miliarde yeni), ținând seama de creșterea costurilor până la tarifele reciproce suplimentare și de fezabilitatea diverselor contramăsuri în această etapă, cum ar reflectarea cheltuielilor suplimentare în prețurile produselor. Oficialii grupului au reiterat ideea că Mitsubishi Electric va promova în mod constant inițiative pentru consolidarea rezilienței structurii sale de management, inclusiv îmbunătățirea prețurilor produselor, reducerea costurilor și optimizarea costurilor indirecte. Pe plan național, ascensoarele Mitsubishi sunt disponibile prin intermediul companiei Elmas, din Brasov, iar aparatele HVAC sunt promovate de sucursala diviziei Mitsubishi Electric Living Environmental Systems, din cadrul Mitsubishi Electric Europe.