
Pana in 2017, segmentele radiatoarelor decorative si incalzitoarelor pentru prosoape vor avea cele mai importante dinamici anuale (+5,5%, respectiv +3,3%), in timp ce radiatoarele din otel si aluminiu nu vor depasi rate anuale de +2%.
In 2014, piata europeana de radiatoare a fost influentata negativ de mentinerea unui mediu dificil in domeniul constructiilor, precum si de cresterea cererii pentru sistemele de incalzire prin pardoseala, care inlocuiesc treptat echipamentele traditionale, mai ales in cazul cladirilor noi.
Cea mai importanta categorie de produse comercializate pe segmentul radiatoarelor a fost reprezentata de gama echipamentelor din otel, detinand, pe plan european, 66,8% din cererea inregistrata in 2014 (+2,6%). Radiatoarele utilizate pentru incalzirea prosoapelor au cunoscut cea mai dinamica evolutie anul trecut (+4%), mentinandu-se pe pozitia a doua din perspectiva cererii, cu o cota de 15% din totalul pietei, in timp ce cea mai importanta scadere (-6%) a fost inregistrata in cazul radiatoarelor din aluminiu, care se mentin pe pozitia a treia in preferintele clientilor. Celelalte grupe de produse mentin ponderi scazute in cifra de afaceri din domeniu: radiatoare speciale din otel (3,9% din piata), din fonta (1,4%), decorative (1,5%) etc.
Din punct de vedere structural, cele mai multe radiatoare au fost livrate, in 2014, pentru segmentul rezidential (63% din totalul unitatilor comercializate), cel nerezidential detinand o pondere de 37% din cerere. Conform estimarilor Interconnection Consulting, cotele celor doua segmente nu se vor schimba pana in 2017. In continuare, sectorul constructiilor va genera cea mai mare parte a comenzilor de radiatoare (61%), singurele exceptii fiind reprezentate de Franta si Germania. Diferenta de 39% provine din segmentul renovarilor.