Duminică, 27 Aprilie 2025
RO EN

GUVERNUL vrea finalizarea modernizarii liniei ferate Constanta-Curtici in 2023

Proiectul de modernizare a caii ferate Constanta - Curtici ar putea sa fie finalizat pana la jumatatea anului 2023, cu exceptia tronsonului Predeal - Brasov, care este mai dificil de realizat, potrivit unei declaratii a primului ministru Ludovic Orban cu prilejul vizitei pe santierul tunelului de tren Bata, parte a sectorului Curtici - Simeria.
"Obiectivul nostru este de a moderniza reteaua de cale ferata de pe coridorul paneuropean Constanta - Curtici cat mai repede posibil. La ora actuala, situatia pe diferitele tronsoane este urmatoarea: pana la Predeal, modernizarea este finalizata; pe tronsonul Predeal - Brasov, care este un tronson extrem de dificil de realizat din cauza diferentei de nivel, a complicatiilor terenului, unde este necesara o solutie tehnica care sa asigure o viteza maxima de deplasare de 160 de kilometri, este in revizuire studiul de fezabilitate. In continuare, tronsoanele pe care am avut probleme au fost Brasov - Apata, Apata - Cata, Cata - Sighisoara. Pe doua dintre ele, dupa indelungi contestatii si amanari, s-a semnat contractul de proiectare si executie. De asemenea, pe tronsonul Apata - Cata s-a terminat contestatia prin hotarare judecatoreasca, asteptam motivarea acestei hotarari definitive si urmeaza sa se semneze contractul si pe acest tronson. In ceea ce priveste tronsoanele dintre Sighisoara si Simeria, ele sunt intr-un stadiu foarte avansat de executie, sunt aproape de finalizare. In ceea ce priveste tronsoanele dintre Simeria si Curtici, exista contracte pe toate tronsoanele. Sigur ca aceste lucrari sunt cele mai dificile lucrari, sunt lucrari de arta, care presupune o tehnologie deosebita care sa fie adaptata", a declarat Ludovic Orban.
Premierul a mai spus ca Guvernul pe care il conduce va asigura “o finantare fara precedent pentru modernizarea caii ferate”. Printre proiectele mentionate ca prioritare se afla modernizarea si electrificarea tronsonului de cale ferata Cluj - Episcopia Bihor, investitie de circa un miliard de euro aflata in pregatirea licitatiei de atribuire a lucrarilor de constructii si care va fi inclusa pentru finantare prin Planul National de Recuperare si Rezilienta.
"De asemenea, intentia noastra este ca foarte multe tronsoane de cale ferata, atat de pe coridoare europene - ma refer aici, de exemplu, legatura de la Bucuresti spre Moldova, de asemenea, este legatura de la Bucuresti pe sud, prin Craiova - Turnu Severin - Lugoj, unde de asemenea avem prevazute proiecte cu finantare europeana, o parte pe fata pe facilitatea de rezilienta si recuperare, de asemenea o parte pe exercitiul financiar multianual", a mai spus Ludovic Orban.

Din aceeasi categorie

16 Apr 13:54 | ASOCIEREA TrackWorks castiga lucrarile de reabilitare a CF Craiova-Caransebes (lot 1)
16 Apr 12:45 | Constructii Erbasu si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 3
14 Apr 17:20 | Grupul UMB castiga si lotul 2 de lucrari constructii la autostrada A7 Pascani-Suceava
11 Apr 14:21 | MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau
10 Apr 18:45 | PRIMUL utilaj TBM este operational pe Sectiunea SUD a Magistralei 6 de metrou
10 Apr 16:43 | TECNIC Consulting va superviza lucrarile pe tronsonul 4 al Autostrazii Sibiu-Fagaras
09 Apr 13:19 | FINANTARE pentru patru loturi de 116 km ale sectiunii montane A8 (Sarateni-Pipirig)
07 Apr 13:35 | CNIR a lansat de la infiintare licitatii pentru 300 km de drum expres si autostrada
07 Apr 12:23 | CONSIS si TPF vizeaza realizarea SF pentru linia CF Tecuci Nord-Iasi (Nicolina)
03 Apr 10:23 | FINANTARE europeana de 3 miliarde lei pentru proiectul DEx Bacau-Piatra Neamt
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA