Luni, 22 Septembrie 2025
RO EN

FPSC reclama modul in care sunt atribuite contractele de executie a autostrazilor

Procedurile initiate de CNAIR pentru atribuirea contractelor de executie a autostrazilor stabilesc conditii limitative in ceea ce priveste experienta similara o ofertantilor, permitand depunerea de oferte numai de la operatori economici care au experienta in proiecte de autostrazi/ drumuri nationale/ drumuri expres. In conditiile in care in Romania numarul operatorilor care pot demonstra o astfel de experienta este extrem de redus, aceste licitatii sunt destinate, practic, doar societatilor mari, cu capital strain, fiind eliminate in mod nejustificat firmele romanesti cu experienta in realizarea/ reabilitarea/ modernizarea strazilor si drumurilor de interes local, conform datelor incluse intr-o adresa transmisa de Federatia Patronatelor Societatilor din Constructii (FPSC) presedintelui Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (ANAP), Bogdan Puscas.
"Firmele romanesti, care au derulat cu succes contracte similare, chiar daca (datorita exact acelorasi criterii de calificare perpetuate de-a lungul timpului) nu au avut posibilitatea sa se apropie de contracte de autostrazi, sunt eliminate ca urmare a modului in care sunt stabilite cerintele de calificare. Cu toate acestea, societatile au capacitatea profesionala si tehnica de a realiza aceste contracte. In fapt, lucrarile vor fi executate tot de firme locale, dar in conditii de subantreprenoriat, la sume controlate de companiile mari. De altfel, situatia autostrazilor din Romania credem ca este o dovada ca undeva ceva s-a gresit in aceste proceduri de atribuire a contractelor de executie a autostrazilor", se arata in documentul citat.
De asemenea, reprezentantii constructorilor mai reclama modul in care sunt exclusi specialistii romani din licitatii tot pe baza experientei similare, dar si la alti factori de evaluare uzuali in procedurile lansate in ultimul timp de CNAIR, cum este criteriul care se refera la "Obtinerea calificativului «buna» conform reglementarilor CD 155/ 2001 pentru capacitatea portanta, starea de degradare, planeitatea si rugozitatea drumului la receptia finala a lucrarii", in contextul in care Normativul privind determinarea starii tehnice a drumurilor moderne CD 155/2001, aprobat prin Ordinul nr. 625/2003 nu se aplica in mod obligatoriu in acest moment, daca prin documentatia initiala cerintele respective nu au fost prevazute.
Pentru informatii suplimentare, click aici!

Din aceeasi categorie

19 Sep 18:01 | GRAD de executie de 14% la infrastructura/terasamente pe lotul Chiribis-Biharia (A3)
19 Sep 16:39 | PORR Construct a finalizat noua etapa de modernizare cai rulare la Aeroportul Otopeni
18 Sep 14:53 | TPF si BAICONS liciteaza elaborare SF electrificare CF Ciulnita-Slobozia-Tandarei
18 Sep 07:39 | ANALIZA: Infrastructura la rascruce: provocari financiare, intarzieri si prioritati
16 Sep 16:30 | LICITATIE de 6 mil. euro pentru supervizarea constructiei DEx Bacau-Piatra Neamt
16 Sep 11:10 | Tecnic si Konsent liciteaza servicii de supervizare CF Craiova-Caransebes, Lot 1 si 2
15 Sep 15:59 | ONUR Taahut si STRACO Holding, semneaza contractul pentru DX Arad-Oradea, Lot 2
15 Sep 14:49 | LICITATIE de 5 milioane euro pentru supervizare Lot 6 din CF Craiova-Caransebes
11 Sep 15:44 | COMPETITIE intensa lucrari de 60 mil. euro constructie Axa rutiera Sud-Vest, Vaslui
09 Sep 14:08 | TIMIS: Licitatii de 38 mil. euro pentru infiintare traseu cicloturistic de 536 km
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA