
Durata de implementare a contractului este de 126 de luni si acopera atat elaborarea documentatiilor si proiectarea generala, cat si asistenta tehnica pe intreaga perioada de executie a lucrarilor si de garantie.

"Proiectantul va analiza (impreuna cu toate entitatile responsabile fara a se limita la ROMATSA, AACR, BAT, PF, VAMA, companii aeriene, companii/ agentii de handling etc.) si va propune, in cadrul etapei concept design, urmatoarele: conceptul de operare: facilitatile necesare, cerinte specifice pentru facilitati (check-in, bag drop, HBS, e-gates, control securitate/ pasapoarte, spatii comerciale, porti de imbarcare, baggage reclaim, zona sosiri, vama, transfer, alte spatii etc.); airside; landside; utilitati. Din considerente operationale si tehnice, proiectantul va analiza si va propune, la faza concept design, o etapizare a lucrarilor de executie (terminalul va fi proiectat pentru o executie modulara). Se va avea in vedere executia si operarea etapizata a terminalului si a infrastructurii aferente pentru faza 1 - circa 67.000 mp (2.500 de pasageri/ ora); faza 2 - pana la 155.000 mp (5.500 pasageri/ ora), faza 3 - pana la 176.000 mp (pana la 6.500 pasageri/ora)", se arata in anuntul de participare la licitatie.
Proiectul dispune de un Studiu de fezabilitate, elaborat in 2008 de asocierea Roland Berger - Hochtief AirPort, care va trebui actualizat.
Programul Strategic de Dezvoltare a Infrastructurii Aeroportuare la AIHCB, Etapa I a fost actualizat in anul 2024 de CNAB si Egis.

Planul de investitii al AIHCB prevede investitii de 1,33 miliarde euro pentru modernizare si extindere, pana la finalul acestui deceniu. Este prevazuta inclusiv constructia unui terminal nou, ce va fi dezvoltat in 3 etape, in urma carora vor rezulta constructii cu o suprafata totala de 200.000 mp, 50 de porti de imbarcare (26 porti de contact si 24 porti autobuze), circa 1,3 milioane mp de platforme (inclusiv 112 pozitii noi pentru parcarea aeronavelor), 532.000 mp de sisteme de cai de rulare, parcari multietajate cu 16.000 de locuri, un centru termic cu uzina electrica (2.000 mp), centrala termica (1.000 mp), statie de pompare a apelor uzate (200 mp) si rezervoare (900 mc), o remiza de pompieri (2.400 mp) si utilitati. Etapa I a proiectului prevede investitii totale de 475,3 milioane de euro, inclusiv constructia terminalului de pasageri (151,3 milioane de euro), platforma (87,9 milioane de euro), sistemul de cai de rulare (36,2 milioane de euro), drumuri de acces (35,5 milioane de euro), parcari (47,5 milioane de euro), infrastructura auxiliara (21,1 milioane de euro) si alte facilitati si zone comerciale complementare.