Luni, 15 Decembrie 2025
RO EN

Guvernul aproba modernizare canale Dunare-Marea Neagra si Poarta Alba-Midia

Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru modernizarea canalelor Dunare - Marea Neagra si Poarta Alba - Midia, Navodari, in vederea cresterii sigurantei navigatiei. Valoarea totala a investitiei este de peste 1,6 miliarde lei, iar durata de executie este de 60 de luni. Obiectivul este inclus in Master Planul General de transport al Romaniei si se afla pe reteaua de transport de interes european.
Finantarea se va realiza din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operational Transport (POT) 2021-2027 si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie.
In cazul Canalului Dunare - Marea Neagra, vor fi realizate lucrari de reabilitare si modernizare a biefurilor I si II, cu lucrari noi de consolidare in zona de platou atat pe malul stang, cat si pe malul drept pe o lungime cumulata de peste 2 km.
Pe canalul Poarta Alba - Midia, Navodari sunt prevazute lucrari de reabilitare si modernizare a biefurilor I si II cu solutia pentru malurile inalte cu plase ancorate si reabilitarea drumurilor existente cu strat de piatra.
Inainte de inceperea lucrarilor pe cele doua canale, se va realiza o operatiune de pregatire a amprizei lucrarilor prin eliminarea vegetatiei crescute pe taluzurile canalelor, din vaile afluente care debuseaza in canale si de pe celelalte lucrari (drumuri, santuri, rigole), curatire de crengi si alte depuneri (gunoaie), etc, strangerea acestora in gramezi, incarcarea lor si transportul intr-un depozit autorizat.
Pe toata lungimea aferenta Biefului I si Biefului II se propun lucrari pentru restabilirea sectiunii proiectate initial a celor doua canale, respectiv se propune realizarea lucrarilor de eliminare a obstacolelor din cuneta canalului si curatarea materialului din canal pentru asigurarea adancimii de navigatie corespunzatoare pentru nave/ convoaie.
Lucrarile pentru restabilirea sectiunii proiectate initial a canalului se vor executa sub nivelul apei pentru obtinerea formei geometrice proiectate a canalului si vor consta in excavatii realizate cu utilaje specifice lucrului la apa.

Din aceeasi categorie

10 Dec 14:27 | Santierul The ARC Bucuresti: STRABAG progreseaza rapid cu structura de rezistenta
10 Dec 11:04 | CONLAN avanseaza rapid cu lucrarile de constructii la ansamblul Arsenal Residence
10 Dec 09:25 | One United Properties pregateste o dezvoltare de 500 milioane euro in Constanta
09 Dec 12:25 | HERCESA a inceput constructia celei de-a parta cladiri a ansamblului Stellaris
08 Dec 12:15 | MONITORIZARE infiltratii cu geomembrane si fibra optica la barajul acumularii Lesu
08 Dec 11:07 | Parc cu Specializare Inteligenta Oradea: IGNA, Constructii Erbasu si Selina liciteaza
05 Dec 11:55 | DraculaLand - noul parc tematic din Romania, o investitie de peste 1 miliard de euro
04 Dec 16:22 | Constructii Erbasu, Popp si Somet au inceput lucrarile la Centrul de Optica Magurele
04 Dec 15:54 | OX2 achizitioneaza de la Future Power trei proiecte noi de energie eoliana de 235 MW
03 Dec 14:17 | Globalworth a inceput constructia cladirii de birouri Green Court D, in nordul Capitalei
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA