![](/images/stiri/proiecte_investitii_2025/05_02_arhimar_remarul_1.jpg)
Proiectantii au fost informati ca, prin PUZ, pot propune clasarea cladirilor industriale propuse a fi protejate si pastrate pe amplasament. "Nu am propus prin PUZ acest lucru. Intelegem speta, noi nu am fost informati de expertul nostru asupra acestei posibilitati", a aratat arhitectul Valentin Moldovan, mentionand ca se vor conforma. Colegul sau, arhitectul Nicolae Borsa, a aratat ca in prima etapa se va amenaja un pod rutier peste paraul Nadas iar intr-o etapa secunda a proiectului se va construi si un pod pietonal in zona autogarii Beta. "Legatura cu partea sudica a amplasamentului se va asigura prin intermediul intersectie amenajare ca sens giratoriu din cadrul proiectului. Relatia cu autogara Beta se va realiza prin intermediul podului de care am amintit", a aratat proiectantul.
Potrivit proiectantilor de la Arhimar Serv, pe parcela de aproape 6 hectare de teren vor fi ridicate cladiri de 6, 20, 21 si, 27 de etaje, cu cate 3 niveluri de subsol pentru parcari, ansamblul urmand sa fie deservit de un numar total de peste 1.100 de locuri de parcare. Alte 100 de locuri de parcare vor fi amenajate la sol, in interiorul parcelei. Functiunile propuse pentru acest cladiri sunt: locuire, birouri, servicii, alimentatie publica, invatamant. Se vor pastra o parte din constructiile actuale, cele care sunt de patrimoniu istoric industrial - hala pentru locomotive sau cazanceria.
![](/images/stiri/proiecte_investitii_2025/05_02_arhimar_remarul_2.jpg)
![](/images/stiri/proiecte_investitii_2025/05_02_arhimar_remarul_3.jpg)
![](/images/stiri/proiecte_investitii_2025/05_02_arhimar_remarul_4.jpg)