Luni, 08 Septembrie 2025
RO EN

Aeroportul Baneasa se extinde cu nou terminal cu o capacitate de 800 pasageri/ora

Aeroportul International Bucuresti Baneasa - "Aurel Vlaicu" va fi extins cu un nou terminal, cu o capacitate de minimum 800 de pasageri/ ora de varf si amenajarea terenului adiacent, in proximitatea terminalului existent la est de acesta, care sa aiba acces la platforma. De asemenea, proiectul mai include si reorganizarea terminalului existent, ce va avea ca rezultat cresterea capacitatii de operare de la 600 de 800 de pasageri pe ora, precum si modernizarea sistemului de balizaj si a suprafetei de miscare pe intregul aeroport. Intregul proiect de dezvoltare a Aeroportului Baneasa va fi implementat in perioada 2025-2035 si va demara cu modernizarea si extinderea infrastructurii tehnice aeroportuare, prevazuta in intervalul 2025-2028. Aceste lucrari includ modernizarea retelelor de alimentare cu apa/ canalizare/ hidranti, precum si inlocuirea integrala a instalatiilor de prevenire si stingerea incendiilor, 
Constructia noului terminal este stabilita in perioada 2027-2035.
 
 
Proiectul de Hotarare de Guvern privind aprobarea Programului strategic de dezvoltare si modernizare a infrastructurii aeroportuare la "Aeroportul International Bucuresti Baneasa - Aurel Vlaicu", pentru perioada 2025-2035, a fost lansat in consultare publica, iar propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ se pot depune pana la data de 30 iunie 2025.
Conform Notei de Fundamentare, "dezvoltarea unui nou terminal impreuna cu infrastructura suport aferenta - cai de acces, parcare publica si zone tehnice - va asigura o capacitate suplimentara de procesare estimata la minimum 800 pasageri/ ora de varf. Vor fi analizate solutii de dezvoltare a noului terminal in perimetrul aeroportului sau prin preluarea unor imobile din aproprierea acestuia, prin achizitionare sau expropriere in conditiile legii".
In ceea ce priveste reorganizarea terminalului existent, se intentioneaza echilibrarea capacitatilor de procesare intre fluxurile de plecari si sosiri, in vederea asigurarii unui nivel de servicii ridicat si a unei utilizari eficiente a infrastructurii. Capacitatile vizate in urma acestei reorganizari sunt de 200 pasageri/ ora pentru plecari Schengen, 200 pasageri/ ora pentru plecari non-Schengen, 200 pasageri/ ora pentru sosiri Schengen si 200 pasageri/ ora pentru sosiri non-Schengen.
 
 
In prezent, terminalul existent permite procesarea unui total de 600 pasageri/ ora de varf, in conformitate cu standardele IATA, repartizati astfel: 200 pasageri pe fluxul de plecari (160 non-Schengen, 40 Schengen) si 400 pasageri pe fluxul de sosiri (200 Schengen, 200 non-Schengen).
Platforma existenta va intra intr-un proces de reparatie capitala, iar platformele noi vor fi planificate in relatie cu facilitatile noi create (terminale, spatii de hangarare, zone tehnice etc.), dar si cu sistemul de cai de rulare, in vederea asigurarii unui nivel maxim de eficienta, siguranta si pentru a permite utilizatorilor operationali desfasurarea activitatilor specifice cu costuri minime. Totodata, se va avea in vedere necesitatea de mentinere a capacitatilor de deservire a aeronavelor de Categoria D, conform clasificarii Organizatiei Aviatiei Civile Internationale.
 
 
In plus, pentru buna functionare a aeroportului si in vederea maximizarii capacitatilor operationale, este necesara dezvoltarea infrastructurii adiacente si a facilitatilor suport, cum ar fi facilitatile de hangare si intretinere aeronave pentru aviatie generala. Pentru amenajarea unui hangar dedicat aviatiei generale vor fi analizate diferite solutii, inclusiv posibilitatea preluarii unor imobile din aproprierea aeroportului, se mai arata in instrumentul de motivare.
Cladirile A, B si Rotonda din cadrul Aeroportului International Bucuresti - Baneasa au mai trecut printr-un proces de modernizare, incheiat in anul 2021. Lucrarile au fost realizate de companiile de constructii Bog'Art si UTI Grup, in asociere, prin implementarea unui contract in valoare de 55,5 milioane de lei (fara TVA). Proiectarea a fost asigurata de Biroul Individual de Arhitectura Georgeta Gabrea.

Din aceeasi categorie

01 Aug 18:11 | Delgaz Grid a primit 52 oferte pentru lucrari de modernizare retele de 357 mil. euro
01 Aug 17:38 | OMV Petrom: BS Recycling si TSG castiga lucrari de inchidere sonde de 108 mil. euro
01 Aug 14:34 | LICITATIE de 28 milioane euro pentru constructia AquaPark Transilvania Terme Tasnad
01 Aug 13:30 | HIDROELECTRICA: Golire controlata a acumularii Vidraru, pentru retehnologizare
31 Iul 13:11 | DAIO, MEDOS si 3TI asigura supervizare lucrari de modernizare la Depoul Dacia, Iasi
31 Iul 13:31 | OPTIM Project Management si Fundatia Metropolis construiesc un Spital de Psihiatrie
31 Iul 13:08 | INCEPE constructia noii unitati de productie de 12.000 mp, Diehl Aviation din Craiova
31 Iul 12:59 | PORR Romania va construi Faza 2 a parcului eolian VIFOR Buzau, cu 42 turbine Vestas
30 Iul 13:03 | CDS, Daroconstruct si Prima Construct construiesc campusul dual AGRITECH Iasi
30 Iul 13:05 | PPF Real Estate atinge nivelul zero al constructiei ARC, proiect de 70 milioane euro
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA