Miercuri, 18 Iunie 2025
RO EN

VALORIA: Care sunt principalele obstacole si oportunitati in digitalizarea firmelor?

Pentru companii, “digitalizarea de buna voie” nu a functionat. Daca inainte de criza intrebai un manager despre acest subiect, de cele mai multe ori iti spunea ca exista interes pentru “aceasta zona”, dar ca sunt inertii operationale, rezistente organizationale, resurse alocate pentru proiecte mai urgente, este de parere Constantin Magdalina, Expert Tendinte si Tehnologii Emergente si reprezentant al companiei de consultanta Valoria.
Valoria a inceput colectarea raspunsurilor pentru cea de-a treia editie a studiului "Barometrul digitalizarii in companiile din Romania", pe care il realizeaza in colaborare cu Doingbusiness.ro, si prin care sondeaza perceptiile managerilor si directorilor executivi cu privire la evolutia si impactul digitalizarii asupra companiilor din Romania. Definitia generala de lucru a digitalizarii este folosirea tehnologiei de stocare si procesare, cautare si regasire a informatiilor intre utilizatorii on-line. Pe graficul de analiza al studiului figureaza principalele tehnologii care transforma mediul de afaceri in prezent, de la inteligenta artificiala, Robotic Process Automation si Big Data, la imprimante 3D, Internetul lucrurilor (IoT), roboti si drone specifice celei de-a patra revolutii industriale.
"Sub impactul pandemiei, cand logarea pe laptop de acasa tine loc cardului pentru acces la locul de munca, documentele digitale inlocuiesc, pe scara larga, hartia. Platformele colaborative de lucru se dovedesc alternative fiabile la intalnirile live ale echipelor, iar automatizari cu ajutorul RPA inlocuiesc procesele repetitive prestate de multi angajati. In acest context, suntem curiosi sa aflam ce vor raspunde top managerii. Ce solutii au adoptat ca raspuns la provocarea momentului? Barometrul digitalizarii este studiul care isi propune sa arate efectul transformator al digitalizarii asupra companiilor din Romania", precizeaza Constantin Magdalina, co-autor al cercetarii.
Fata de editiile precedente, in care respondentii pozitionau digitalizarea ca fiind buna, dar nu urgenta, colectarea raspunsurilor la editia de anul acesta are loc intr-un context critic: cel al pandemiei Covid-19. Distantarea sociala a impus companiilor sa adopte munca la distanta. Mediul online a cunoscut o rata de adoptie nemaiintalnita. In ultimele 6 luni, actiunile celei mai cunoscute dintre platformele de video conference din aceasta perioada, Zoom, au crescut cu 250%.
Digitalizarea a devenit obligatorie pentru companii, iar adoptarea solutiilor specifice este importanta si urgenta. Prin urmare acest studiu este cu atat mai relevant cu cat Romania, desi ocupa locul 3 la nivel mondial in ce priveste viteza de transfer a datelor, este pe locul 26 in indicele DESI privind digitalizarea la nivelul UE.

Din aceeasi categorie

10 Iun 13:11 | Schneider Electric: Noua initiativa pentru dezvoltarea unui ecosistem nativ AI
10 Iun 11:46 | Propuneri APMGS pentru dezvoltarea domeniului monitorizarii structurale/geotehnice
06 Iun 11:49 | MAZARS: Circa 70% dintre companiile din Romania utilizeaza AI in procesele interne
06 Iun 11:39 | ANCPI: Aproape sapte milioane de hectare, cadastrate gratuit pentru cetateni
05 Iun 12:53 | Companiile care folosesc Softlead Digital DNA sunt deschise catre digitalizare
04 Iun 10:33 | XARI Agency: 70% din siteurile companiilor romanesti nu sunt conforme cerintelor UE
03 Iun 09:20 | APMGS aniverseaza 3 ani de activitate in monitorizarea structurala si geotehnica
03 Iun 07:00 | NEMETSCHEK: Presiunea pe digitalizare va creste accelerat pe fondul crizelor actuale
29 Mai 17:22 | InfoCons si DNSC anunta un parteneriat strategic in domeniul securitatii cibernetice
29 Mai 11:02 | Arctic Stream & Eximprod lanseaza Cyber Arena, pentru pregatirea in cybersecurity
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA