Vineri, 25 Aprilie 2025
RO EN

STATISTA: Romanii au cumparat online de aproape 7 miliarde euro, in 2022

Romanii au cheltuit online, in 2022, aproape 7 miliarde euro, din care 2,6 miliarde euro pe haine si incaltaminte, arata un studiu de specialitate.
Conform analizei Limitless Agency, venitul mediu per utilizator generat in industria de e-commerce a fost de 467 de euro, valoare care va ajunge la peste 870 de euro, pana in 2027, dupa cum reiese din statistica Digital Market Outlook, Statista.
Datele centralizate releva faptul ca piata de e-commerce din Romania Romania are in jur de o suta de magazine online care inregistreaza peste 1.000 de comenzi pe zi. In 2022, toate aceste magazine au raportat comenzi in valoare totala de 6,7 miliarde de euro, din care 55% reprezinta cheltuieli pentru haine, incaltaminte si electronice.
Rezultatele din raportul "eBook eCommerce Growth Strategies", dezvoltat de Limitless Agency, evidentiaza faptul ca un roman din cinci comanda online in mod constant online, 50% plaseaza comenzi de doua ori in trei luni, si doar 12% comanda online de pana la sase ori pe luna.
Aproape un sfert dintre romani (21%) comanda si din afara tarii, cel mai des din China, de pe Aliexpress, magazinul online din Grupul din care face parte Alibaba.
De asemenea, 72% din totalul cumparatorilor economisesc si asteapta sa cumpere un produs, iar 28% sacrifica alte cheltuieli pentru a cumpara un produs mai repede. In plus, 49% dintre romani platesc mai mult pentru un brand pe care il cunosc, 51% platesc mai putin pentru un produs de brand propriu mai ieftin, 57% achita mai mult pentru un produs eco-friendly, in timp ce 43% platesc mai putin pentru o versiune non eco-friendly.
In Europa, ponderea cumparatorilor online a crescut de la 55% in 2012 la 75% in 2022. Cele mai mari salturi au fost inregistrate in Estonia (+47%), Cehia (+41%) si Romania (+41%), mai arata studiul Limitless Agency.
"Comertul electronic in Uniunea Europeana a fost stimulat de cererea grupului de varsta 25-34 de ani in 2022, 87% dintre persoanele din aceasta grupa de varsta achizitionand bunuri online in 2022", noteaza sursa citata.
Tot anul trecut, 42% dintre utilizatorii de Internet au comandat haine (inclusiv pantofi si accesorii), 19% au comandat de la restaurante, fast-food si servicii de catering si 17% au cumparat online produse cosmetice, de infrumusetare si wellness.
Cercetarea eBook eCommerce Growth Strategies este un raport complex care contine peste 90 de strategii testate si recomandari pentru cresterea vanzarilor online, din partea a 24 experti in e-commerce, promovare online si comunicare de brand, tehnologii pentru e-commerce, design, livrare si legislatie in domeniu.
Raportul este dedicat antreprenorilor care vor sa isi scaleze magazinul online, antreprenorilor care investesc in marketing online si specialistilor in marketing care gestioneaza magazine online. Pentru informatii suplimentare, click aici!

Din aceeasi categorie

22 Apr 07:00 | ORACLE: Contracte de 48 miliarde USD in trimestrul al treilea al anului fiscal 2025.
17 Apr 07:00 | NEMETSCHEK: Crestere de 88% a incasarilor din abonamente si modele SaaS
15 Apr 09:40 | Costurile ridicate si durata de implementare, principalele obstacole in digitalizare
14 Apr 12:18 | Life in Codes a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 7 milioane euro
11 Apr 11:53 | DISB 2025: Tehnologii emergente, cooperare, inovatie si securitate cibernetica
10 Apr 09:45 | DISB 2025, Ziua 2: Securitate, inovatie si premiera nationala in Web 3.0
08 Apr 19:53 | Digital Innovation Summit Bucharest a debutat cu un dialog despre viitorul digital
08 Apr 09:24 | Digital Innovation Summit Bucharest (DISB) 2025 incepe astazi, la Palatul Parlamentului
07 Apr 12:19 | Adrian Vevera (ICI): Oamenii sunt esentiali pentru dezvoltarea noilor tehnologii
04 Apr 12:24 | Apple & Nvidia: Angajament de 1 miliard USD - retorica sau revolutie a relocalizarii
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA