Duminică, 23 Februarie 2025
RO EN

STATISTA: Romanii au cumparat online de aproape 7 miliarde euro, in 2022

Romanii au cheltuit online, in 2022, aproape 7 miliarde euro, din care 2,6 miliarde euro pe haine si incaltaminte, arata un studiu de specialitate.
Conform analizei Limitless Agency, venitul mediu per utilizator generat in industria de e-commerce a fost de 467 de euro, valoare care va ajunge la peste 870 de euro, pana in 2027, dupa cum reiese din statistica Digital Market Outlook, Statista.
Datele centralizate releva faptul ca piata de e-commerce din Romania Romania are in jur de o suta de magazine online care inregistreaza peste 1.000 de comenzi pe zi. In 2022, toate aceste magazine au raportat comenzi in valoare totala de 6,7 miliarde de euro, din care 55% reprezinta cheltuieli pentru haine, incaltaminte si electronice.
Rezultatele din raportul "eBook eCommerce Growth Strategies", dezvoltat de Limitless Agency, evidentiaza faptul ca un roman din cinci comanda online in mod constant online, 50% plaseaza comenzi de doua ori in trei luni, si doar 12% comanda online de pana la sase ori pe luna.
Aproape un sfert dintre romani (21%) comanda si din afara tarii, cel mai des din China, de pe Aliexpress, magazinul online din Grupul din care face parte Alibaba.
De asemenea, 72% din totalul cumparatorilor economisesc si asteapta sa cumpere un produs, iar 28% sacrifica alte cheltuieli pentru a cumpara un produs mai repede. In plus, 49% dintre romani platesc mai mult pentru un brand pe care il cunosc, 51% platesc mai putin pentru un produs de brand propriu mai ieftin, 57% achita mai mult pentru un produs eco-friendly, in timp ce 43% platesc mai putin pentru o versiune non eco-friendly.
In Europa, ponderea cumparatorilor online a crescut de la 55% in 2012 la 75% in 2022. Cele mai mari salturi au fost inregistrate in Estonia (+47%), Cehia (+41%) si Romania (+41%), mai arata studiul Limitless Agency.
"Comertul electronic in Uniunea Europeana a fost stimulat de cererea grupului de varsta 25-34 de ani in 2022, 87% dintre persoanele din aceasta grupa de varsta achizitionand bunuri online in 2022", noteaza sursa citata.
Tot anul trecut, 42% dintre utilizatorii de Internet au comandat haine (inclusiv pantofi si accesorii), 19% au comandat de la restaurante, fast-food si servicii de catering si 17% au cumparat online produse cosmetice, de infrumusetare si wellness.
Cercetarea eBook eCommerce Growth Strategies este un raport complex care contine peste 90 de strategii testate si recomandari pentru cresterea vanzarilor online, din partea a 24 experti in e-commerce, promovare online si comunicare de brand, tehnologii pentru e-commerce, design, livrare si legislatie in domeniu.
Raportul este dedicat antreprenorilor care vor sa isi scaleze magazinul online, antreprenorilor care investesc in marketing online si specialistilor in marketing care gestioneaza magazine online. Pentru informatii suplimentare, click aici!

Din aceeasi categorie

21 Feb 18:15 | CLUSTER TEC: Investitii sustenabile, inovative, digitale si eficiente - INSIDE
20 Feb 11:09 | Romania trebuie sa faca din AI o prioritate strategica pentru securitatea nationala
20 Feb 06:00 | CISCO: Majorare a performantei financiare pentru produsele si serviciile specifice
13 Feb 15:19 | Veolia & Mistral AI: Solutie revolutionara pentru gestionarea interactiva a apei
12 Feb 12:29 | SIXENSE: Zone din jurul viitoarelor linii de metrou prezinta deformari importante
12 Feb 06:00 | SAP anunta o majorare cu 40% a portofoliului de contracte cloud in anul trecut
11 Feb 13:34 | Bitdefender: Hackerii vizeaza companii printr-o inselatorie de recrutare pe LinkedIn
07 Feb 15:46 | FanCourier: E-commerce reprezinta intre 9 si 11% din comertul total al Romaniei
07 Feb 06:00 | MICROSOFT: Afacerile Cloud si AI asigura performanta trimestrului al doilea
05 Feb 11:32 | DEVHD: Crestere cu peste 25% a cifrei de afaceri in 2024 fata de 2023
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA