Vineri, 25 Aprilie 2025
RO EN

McKinsey defineste "noua normalitate" si tendintele definitorii pentru anul 2021

Pornind de la realitatea conform careia pandemia Covid-19 a schimbat in mod radical lumea si, prin urmare, inclusiv paradigma economica, este necesar ca factorii de decizie din cadrul companiilor de pe intregul mapamond sa ia in considerare anumiti factori decisivi pentru adaptarea la noua normalitate, avertizeaza expertii McKinsey. In curand se va implini un an de cand companiile se cramponeaza literalmente de orice idee salvatoare pentru a gestiona cat se poate mai bine o situatie extraordinara. Anul 2021 va fi, in mod cert, unul de tranzitie, in care, in absenta unor evenimente neprevazute, ar trebui ca firmele si personalul acestora sa inceapa sa-si contureze viitorul, mai degraba decat sa acorde o atentie nejustificat de mare problemelor inerente ale prezentului. Este clar ca lucrurile se vor schimba in mod radical, deja istoria urmand sa marcheze evenimentul pandemiei ca pe un punct de referinta, cel putin din perspectiva economico-sociala. Un prim element care trebuie subliniat este acela ca recastigarea increderii va duce la o revigorare neta a consumului. Diferenta majora fata de crizele precedente a fost aceea ca, de aceasta data, serviciile au suferit o degradare masiva, insa forta de revenire a lor va fi cu atat mai puternica, in special in ceea ce priveste domeniile divertismentului si HoReCa. Desigur, consumul nu va creste in mod uniform, un element decisiv ce va modela comportamentul consumatorului fiind cel demografic (avand in vedere, in special, scepticismul persoanelor cu o varsta peste medie, preponderente in statele dezvoltate ale lumii). O alta dilema este cea a vitezei si profunzimii cu care se va revigora cererea, dat fiind faptul ca inca se manifesta un grad ridicat de suspiciune in randul clientilor (de pilda, in SUA doar o treime din populatie si-a reluat complet activitatile din afara locuintei). In ceea ce priveste transportul, este de asteptat ca deplasarile turistice sa-si revina rapid, spre deosebire de cele de afaceri, ce vor consemna intarzieri vizibile. In fine, impactul pozitiv al pandemie, pentru ca exista si asa ceva, s-a manifestat si va continua sa o faca la cote inalte in domeniul inovatiei, cu atat mai mult cu cat s-a dovedit deja efectul digitalizarii asupra cresterii productivitatii, fapt ce a accelerat puternic cea de-a patra revolutie industriala. Pentru informatii suplimentare, click aici

Din aceeasi categorie

22 Apr 07:00 | ORACLE: Contracte de 48 miliarde USD in trimestrul al treilea al anului fiscal 2025.
17 Apr 07:00 | NEMETSCHEK: Crestere de 88% a incasarilor din abonamente si modele SaaS
15 Apr 09:40 | Costurile ridicate si durata de implementare, principalele obstacole in digitalizare
14 Apr 12:18 | Life in Codes a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 7 milioane euro
11 Apr 11:53 | DISB 2025: Tehnologii emergente, cooperare, inovatie si securitate cibernetica
10 Apr 09:45 | DISB 2025, Ziua 2: Securitate, inovatie si premiera nationala in Web 3.0
08 Apr 19:53 | Digital Innovation Summit Bucharest a debutat cu un dialog despre viitorul digital
08 Apr 09:24 | Digital Innovation Summit Bucharest (DISB) 2025 incepe astazi, la Palatul Parlamentului
07 Apr 12:19 | Adrian Vevera (ICI): Oamenii sunt esentiali pentru dezvoltarea noilor tehnologii
04 Apr 12:24 | Apple & Nvidia: Angajament de 1 miliard USD - retorica sau revolutie a relocalizarii
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA