Luni, 16 Iunie 2025
RO EN

CREASOFT: Companiile au pierderi mari pentru ca nu inventariaza corect bunurile

La fiecare laptop ”pierdut” sau ”disparut” dintr-o organizatie, compania pierde intre 800 si 1.000 de euro. La un univers de 400.000 de companii din Romania, pierderea anuala a cate unui activ de tip laptop inseamna o paguba de 300- 400 de milioane de euro pe an, arata un calcul realizat de Creasoft IT, producator de software din cadrul grupului romanesc CREASOFT.
”Putini manageri stiu, dar inventarierea activelor fixe dintr-o companie, fie ca ne referim la laptopuri, telefoane, scaune de birou sau chiar espressoare de cafea, este o obligatie prevazuta in legea contabilitatii. De cele mai multe ori, acest inventar, care trebuie efectuat anual, se face doar pe hartie, multi lideri de afaceri nestiind, de fapt, cat valoreaza bunurile din compania pe care o conduc. Inventarierea devine o preocupare din ce in ce mai mare pentru directorii administrativi, mai ales in contextul in care fluctuatia de personal creste, iar nevoia de a trece in stilul de lucru remote din martie 2020 a lasat multe semne de intrebare legate de unele bunuri din companii”, a explicat Adrian Dinu, fondatorul companiei de software CREASOFT, care produce o solutie de inventariere a bunurilor.
Conform legii contabilitatii, orice produs folosit de angajatii unei companii cu o valoare mai mare de 2.500 de lei (fara TVA) reprezinta un mijloc fix care se trece treptat prin cheltuieli de amortizare lunara. Companiile care nu isi fac inventarul anual risca amenzi de pana la 5.000 de lei.
Dincolo de eficientizarea costurilor unei companii, inventarul este o solutie pentru realocarea resurselor unei organizatii acolo unde sunt necesare, pentru a creste productivitatea angajatilor.
”Solutia de inventory management am dezvoltat-o ca urmare a unei solicitari venite din partea unei companii mari din sectorul IT&C din Romania. Respectivul client a avut mari dificultati in a gestiona bunurile trimise catorva sute de angajati care lucreaza in prezent de acasa. Un angajat remote primeste, de regula, de la angajator active precum laptop, monitor, tastatura, mouse, casti si suport pentru laptop. Toate aceste bunuri reprezinta costuri pentru angajator care trebuie inventariate si care trebuie monitorizate, in cazul in care angajatul are nevoie de o inlocuire a unui astfel de bun sau decide sa paraseasca compania, de exemplu”, a mai spus Adrian Dinu.
Solutia de inventory management creata de Creasoft, lansata in ianuarie 2022, are mai multe functii, printre care se afla etichetarea si inventarierea bunurilor cu ajutorul codurilor QR, importul de date din inventarele anterioare (din fisiere de tip Excel sau baze de date de tip ERP), realizarea raportului de inventar si stocarea datelor in Cloud (Microsoft Azure).

Din aceeasi categorie

10 Iun 13:11 | Schneider Electric: Noua initiativa pentru dezvoltarea unui ecosistem nativ AI
10 Iun 11:46 | Propuneri APMGS pentru dezvoltarea domeniului monitorizarii structurale/geotehnice
06 Iun 11:49 | MAZARS: Circa 70% dintre companiile din Romania utilizeaza AI in procesele interne
06 Iun 11:39 | ANCPI: Aproape sapte milioane de hectare, cadastrate gratuit pentru cetateni
05 Iun 12:53 | Companiile care folosesc Softlead Digital DNA sunt deschise catre digitalizare
04 Iun 10:33 | XARI Agency: 70% din siteurile companiilor romanesti nu sunt conforme cerintelor UE
03 Iun 09:20 | APMGS aniverseaza 3 ani de activitate in monitorizarea structurala si geotehnica
03 Iun 07:00 | NEMETSCHEK: Presiunea pe digitalizare va creste accelerat pe fondul crizelor actuale
29 Mai 17:22 | InfoCons si DNSC anunta un parteneriat strategic in domeniul securitatii cibernetice
29 Mai 11:02 | Arctic Stream & Eximprod lanseaza Cyber Arena, pentru pregatirea in cybersecurity
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA