Luni, 24 Februarie 2025
RO EN

CREASOFT: Companiile au pierderi mari pentru ca nu inventariaza corect bunurile

La fiecare laptop ”pierdut” sau ”disparut” dintr-o organizatie, compania pierde intre 800 si 1.000 de euro. La un univers de 400.000 de companii din Romania, pierderea anuala a cate unui activ de tip laptop inseamna o paguba de 300- 400 de milioane de euro pe an, arata un calcul realizat de Creasoft IT, producator de software din cadrul grupului romanesc CREASOFT.
”Putini manageri stiu, dar inventarierea activelor fixe dintr-o companie, fie ca ne referim la laptopuri, telefoane, scaune de birou sau chiar espressoare de cafea, este o obligatie prevazuta in legea contabilitatii. De cele mai multe ori, acest inventar, care trebuie efectuat anual, se face doar pe hartie, multi lideri de afaceri nestiind, de fapt, cat valoreaza bunurile din compania pe care o conduc. Inventarierea devine o preocupare din ce in ce mai mare pentru directorii administrativi, mai ales in contextul in care fluctuatia de personal creste, iar nevoia de a trece in stilul de lucru remote din martie 2020 a lasat multe semne de intrebare legate de unele bunuri din companii”, a explicat Adrian Dinu, fondatorul companiei de software CREASOFT, care produce o solutie de inventariere a bunurilor.
Conform legii contabilitatii, orice produs folosit de angajatii unei companii cu o valoare mai mare de 2.500 de lei (fara TVA) reprezinta un mijloc fix care se trece treptat prin cheltuieli de amortizare lunara. Companiile care nu isi fac inventarul anual risca amenzi de pana la 5.000 de lei.
Dincolo de eficientizarea costurilor unei companii, inventarul este o solutie pentru realocarea resurselor unei organizatii acolo unde sunt necesare, pentru a creste productivitatea angajatilor.
”Solutia de inventory management am dezvoltat-o ca urmare a unei solicitari venite din partea unei companii mari din sectorul IT&C din Romania. Respectivul client a avut mari dificultati in a gestiona bunurile trimise catorva sute de angajati care lucreaza in prezent de acasa. Un angajat remote primeste, de regula, de la angajator active precum laptop, monitor, tastatura, mouse, casti si suport pentru laptop. Toate aceste bunuri reprezinta costuri pentru angajator care trebuie inventariate si care trebuie monitorizate, in cazul in care angajatul are nevoie de o inlocuire a unui astfel de bun sau decide sa paraseasca compania, de exemplu”, a mai spus Adrian Dinu.
Solutia de inventory management creata de Creasoft, lansata in ianuarie 2022, are mai multe functii, printre care se afla etichetarea si inventarierea bunurilor cu ajutorul codurilor QR, importul de date din inventarele anterioare (din fisiere de tip Excel sau baze de date de tip ERP), realizarea raportului de inventar si stocarea datelor in Cloud (Microsoft Azure).

Din aceeasi categorie

21 Feb 18:15 | CLUSTER TEC: Investitii sustenabile, inovative, digitale si eficiente - INSIDE
20 Feb 11:09 | Romania trebuie sa faca din AI o prioritate strategica pentru securitatea nationala
20 Feb 06:00 | CISCO: Majorare a performantei financiare pentru produsele si serviciile specifice
13 Feb 15:19 | Veolia & Mistral AI: Solutie revolutionara pentru gestionarea interactiva a apei
12 Feb 12:29 | SIXENSE: Zone din jurul viitoarelor linii de metrou prezinta deformari importante
12 Feb 06:00 | SAP anunta o majorare cu 40% a portofoliului de contracte cloud in anul trecut
11 Feb 13:34 | Bitdefender: Hackerii vizeaza companii printr-o inselatorie de recrutare pe LinkedIn
07 Feb 15:46 | FanCourier: E-commerce reprezinta intre 9 si 11% din comertul total al Romaniei
07 Feb 06:00 | MICROSOFT: Afacerile Cloud si AI asigura performanta trimestrului al doilea
05 Feb 11:32 | DEVHD: Crestere cu peste 25% a cifrei de afaceri in 2024 fata de 2023
Image
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA