Duminică, 03 August 2025
RO EN

CREASOFT: Companiile au pierderi mari pentru ca nu inventariaza corect bunurile

La fiecare laptop ”pierdut” sau ”disparut” dintr-o organizatie, compania pierde intre 800 si 1.000 de euro. La un univers de 400.000 de companii din Romania, pierderea anuala a cate unui activ de tip laptop inseamna o paguba de 300- 400 de milioane de euro pe an, arata un calcul realizat de Creasoft IT, producator de software din cadrul grupului romanesc CREASOFT.
”Putini manageri stiu, dar inventarierea activelor fixe dintr-o companie, fie ca ne referim la laptopuri, telefoane, scaune de birou sau chiar espressoare de cafea, este o obligatie prevazuta in legea contabilitatii. De cele mai multe ori, acest inventar, care trebuie efectuat anual, se face doar pe hartie, multi lideri de afaceri nestiind, de fapt, cat valoreaza bunurile din compania pe care o conduc. Inventarierea devine o preocupare din ce in ce mai mare pentru directorii administrativi, mai ales in contextul in care fluctuatia de personal creste, iar nevoia de a trece in stilul de lucru remote din martie 2020 a lasat multe semne de intrebare legate de unele bunuri din companii”, a explicat Adrian Dinu, fondatorul companiei de software CREASOFT, care produce o solutie de inventariere a bunurilor.
Conform legii contabilitatii, orice produs folosit de angajatii unei companii cu o valoare mai mare de 2.500 de lei (fara TVA) reprezinta un mijloc fix care se trece treptat prin cheltuieli de amortizare lunara. Companiile care nu isi fac inventarul anual risca amenzi de pana la 5.000 de lei.
Dincolo de eficientizarea costurilor unei companii, inventarul este o solutie pentru realocarea resurselor unei organizatii acolo unde sunt necesare, pentru a creste productivitatea angajatilor.
”Solutia de inventory management am dezvoltat-o ca urmare a unei solicitari venite din partea unei companii mari din sectorul IT&C din Romania. Respectivul client a avut mari dificultati in a gestiona bunurile trimise catorva sute de angajati care lucreaza in prezent de acasa. Un angajat remote primeste, de regula, de la angajator active precum laptop, monitor, tastatura, mouse, casti si suport pentru laptop. Toate aceste bunuri reprezinta costuri pentru angajator care trebuie inventariate si care trebuie monitorizate, in cazul in care angajatul are nevoie de o inlocuire a unui astfel de bun sau decide sa paraseasca compania, de exemplu”, a mai spus Adrian Dinu.
Solutia de inventory management creata de Creasoft, lansata in ianuarie 2022, are mai multe functii, printre care se afla etichetarea si inventarierea bunurilor cu ajutorul codurilor QR, importul de date din inventarele anterioare (din fisiere de tip Excel sau baze de date de tip ERP), realizarea raportului de inventar si stocarea datelor in Cloud (Microsoft Azure).

Din aceeasi categorie

29 Iul 07:00 | Oliver Hermes, WILO: Distrugerea constructiva reprezinta singura sansa a Europei?
28 Iul 07:00 | WILO: Impact mare al inteligentei artificiale sustenabile asupra domeniului tehnologic
15 Iul 11:44 | OVES: Piata IT resimte presiunea contractarii internationale si majorarilor fiscale
14 Iul 11:29 | Accenture: Productivitatea Europei este cu 24% mai scazuta decat cea a SUA
14 Iul 07:00 | ORACLE poate deveni una dintre cele mai mari companii de infrastructura cloud
11 Iul 12:44 | iCON-BI: Proiect inovator pentru transformarea digitala a sectorului constructiilor
10 Iul 07:00 | SALESFORCE: Vanzari de 10 miliarde USD, in primul trimestru, an fiscal 2026
09 Iul 15:34 | APMGS: Ghid pentru contractarea serviciilor de monitorizare geotehnica si structurala
07 Iul 11:42 | BCG: Valoarea reala a AI in afaceri necesita o reproiectare a fluxurilor de lucru
04 Iul 12:52 | RoCoach & Novel Research: Romanii nu au incredere in AI fara interventie umana
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA