Duminică, 20 Iulie 2025
RO EN

Constructii Status: Criza! sau Oportunitate - Cum putem face mai mult cu mai putin?

Intr-un context economic tot mai tensionat - intre cresteri de costuri, lipsa predictibilitatii si nevoia de livrare rapida - devine clar ca "a merge mai departe ca pana acum" nu mai este o optiune. Nu e doar o criza, e un test de maturitate organizationala. Si este o oportunitate uriasa pentru cei care stiu sa-si regandeasca modul de lucru.
Criza nu cere mai mult efort. Cere mai multa viziune, organizare, claritate
In fiecare proiect exista pierderi ascunse: neintelegeri intre echipe, intarzieri in livrare, livrabile sau executie gresita, fisiere salvate gresit, informatie care nu se mai gaseste, decizii luate pe baza unor informatii incomplete. Toate acestea inseamna timp pierdut si bani irositi. Nu de putine ori, lucrarile ajung sa depinda de "memoria organizationala" a unui singur om sau de un Excel cu acces partajat pe WhatsApp.
"Noi, cei de la BIMSprint, vorbim tot mai mult despre utilizarea BIM ca instrument de crestere a productivitatii si profitului. Un mod de lucru, nu doar un software, colaborativ si clar, centrat pe livrarea de informatii corecte, la timpul potrivit, in toate etapele unui proiect - de la initiere pana la operare, nu doar ceea ce inseamna etapa de proiectare", au transmis reprezentantii companiei BIMSprint, o companie din Bucuresti specializata in cursuri, workshop-uri si consultanta profesionala in domeniul Building Information Modeling (BIM).
Organizarea creste productivitatea. Productivitatea creste profitul
Conform BIM Project Execution Planning Guide v2.2 (bim.psu.edu), realizat de Computer Integrated Construction Research Program de la Penn State University, o implementare planificata a BIM contribuie semnificativ la reducerea erorilor, refacerilor si intarzierilor in proiecte.
Desi impactul exact poate varia in functie de maturitatea organizationala si de domeniul de aplicare, mai multe surse din industrie (inclusiv rapoarte FMI, McKinsey sau Dodge Data & Analytics) citeaza cresteri de productivitate de pana la 30% in fazele de proiectare si executie atunci cand BIM este implementat corect si sustinut de un plan de executie BIM (BEP).
Cu alte cuvinte: poti face mai mult, mai bine si cu mai putine resurse - daca stii ce informatii iti trebuie si cum sa le gestionezi.
Informatia e baza. Nu presupunerile
Implementarea corecta si completa a abordarilor BIM nu este o moda. Este o strategie de business. Iar ca orice strategie, incepe cu intrebari bune:
• Cum arata structura ta de livrare?
• Ce informatii sunt cu adevarat necesare?
• Cand am nevoie de informatii?
• Cine le produce? Au ei abilitati si competente necesare?
• Cum se realizeaza schimbul de date?
• Cum ma asigur de calitatea informatiilor si a interactiunilor?
• Cat de repede poti lua o decizie pe baza informatiilor pe care le ai?
• Sunt complete? Sunt in "real time"? Sunt corecte? Au nivelul dorit de detaliu?
Daca aceste intrebari te provoaca, te invitam sa ne impartasesti pe canalele de comunicare BIMSprint experientele tale si impreuna sa incercam sa descoperim raspunsuri la provocarile tot mai mari care apar in acest domeniu.
Vezi articolele pe bimsprint.ro
Urmareste BIMSprint pe LinkedIn pentru idei, exemple si conversatii utile din industrie.

Din aceeasi categorie

15 Iul 11:44 | OVES: Piata IT resimte presiunea contractarii internationale si majorarilor fiscale
14 Iul 11:29 | Accenture: Productivitatea Europei este cu 24% mai scazuta decat cea a SUA
14 Iul 07:00 | ORACLE poate deveni una dintre cele mai mari companii de infrastructura cloud
11 Iul 12:44 | iCON-BI: Proiect inovator pentru transformarea digitala a sectorului constructiilor
10 Iul 07:00 | SALESFORCE: Vanzari de 10 miliarde USD, in primul trimestru, an fiscal 2026
09 Iul 15:34 | APMGS: Ghid pentru contractarea serviciilor de monitorizare geotehnica si structurala
07 Iul 11:42 | BCG: Valoarea reala a AI in afaceri necesita o reproiectare a fluxurilor de lucru
04 Iul 12:52 | RoCoach & Novel Research: Romanii nu au incredere in AI fara interventie umana
04 Iul 07:00 | AUTODESK anunta o cifra de afaceri de 1,6 miliarde USD in noul context incert
01 Iul 07:06 | ICI Bucuresti: Cercetare, blockchain, AI si educatie pentru o Romanie digitala
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA